کمبود نیروی پرستار مرد نسبت به پرستاران زن در بیمارستان های همدان بیشتر است.
کد خبر: ۱۸۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ 01 March 2016

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مراکز درمانی فعال همدان به دو هزار پرستار جدید نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ سیدحبیب اله موسوی‌بهار افزود: کمبود نیروی پرستار مرد نسبت به پرستاران زن در بیمارستان های همدان بیشتر است.

وی ادامه داد: طبق استانداردهای اعلام شده باید به ازای هر یک تخت در بیمارستان ۱.۷ نیروی پرستار وجود داشته باشد در حالیکه در استان همدان به ازای هر تخت کمتر از یک نیروی پرستاری وجود دارد.

رئیس دانشگاه اضافه کرد: از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون چهار طرح در راستای بهبود وضعیت پرستاران انجام شده است که تمدید طرح پرستاری به مدت دو سال، جذب نیروی های شرکتی، جذب دانشجویان ترم شش، هفت و هشت پرستاری و جایگزینی نیروی پرستار در زمان مرخصی زایمان نیروها از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: هم اکنون سه هزار و ۹۰۰ پرستار و بهیار زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی همدان فعال هستند و در طرح تحول نظام سلامت نگاه خاص و جدیدی به قشر پرستار شده است.

دکتر موسوی بهار افزود: با اجرای قانون بهره وری ماهانه خدمات پرستاری ساعات کاری پرستاران نسبت به سال های قبل ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: تعرفه گذاری خدمات پرستاری هم اکنون یکی از مهمترین مطالبات پرستاران بوده و دیر پرداخت شدن حق بیمه ها نیز موجب به تعویق افتادن مطالبات شده است که در صورت به روز رسانی پرداختی ها توسط بیمه دیگر مشکلی در این حوزه وجود نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه اضافه کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و تخصیص اعتباراتی برای اصلاح وضعیت هتلینگ بیمارستان ها شرایط کاری و فضای فیزیکی مطلوبی برای پرستاران مهیا شده است.

موسوی بهار با بیان اینکه در سالجاری مجوز خوبی برای جذب پرستاران شرکتی در بیمارستان ها صادر شد ادامه داد: سال آینده نیز با توجه به نیاز استان مجوز جذب بیش از ۲۰۰ پرستار دیگر برای استان صادر خواهد شد.

گفتنی است؛ هم اکنون دو هزار و ۱۵۸ تخت بیمارستانی فعال در ۱۶ بیمارستان دانشگاهی استان همدان وجود دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار