مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم:
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان قم از شناسایی مناطق طبیعت‌گردی قم خبر داد و گفت: با جمع‌آوری اطلاعات کامل از مناطق طبیعت‌گردی و تفریحی استان می‌توان به تهیه اطلس طبیعت‌گردی استان اقدام کرد.
کد خبر: ۱۸۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳ 28 February 2016
به گزارش تابناک قم، سیدرحمان دانیالی با اشاره به ظرفیت بالای استان قم در زمینه اکوتوریسم و جاذبه‌های تفریحی و گردشگری اظهار کرد: قم تنها استانی است که 10 درصد کل تالاب‌های کشور را به خود اختصاص داده که این میزان 5 برابر میانگین کشوری سایر استان‌هاست.

وی افزود: معرفی جاذبه‌های استان به گردشگران و نیز مردم بومی قم از مواردی است که باید موردتوجه واقع شود، زیرا در جذب گردشگر و اقتصاد استان بسیار مؤثر است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان قم تالاب بهشت معصومه و حوض سلطان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تالاب بهشت معصومه و حوض سلطان با انواع پرندگان کمیاب و شرایط ویژه زیست‌محیطی قابلیت تبدیل‌ شدن به اثر طبیعی ملی را دارد که نیازمند تعامل با نهادهای مختلف است.

وی ادامه داد: مبحث حفاظت از محیط‌زیست باید مورد توجه واقع شود تا همگان از جمله نهادها و مردم به آن اهتمام کنند.

دانیالی با بیان اینکه مدیران گروه‌های گردشگری می‌توانند در حراست از محیط‌ زیست بسیار کارآمد باشند، گفت: مدیران گروه‌های گردشگری به دلیل ارتباط مستقیم با مردم تأثیرگذاری بیشتری در اذهان عمومی دارند، بنا بر این لازم است از آموزش‌های ویژه در زمینهٔ حفظ و حراست از محیط‌زیست بهره گرفته و در این راستا تلاش کنند.

وی با اشاره به امضا تفاهم‌نامه مشترک با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم اظهار کرد: همکاری با نهادهای اجرایی از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان می‌تواند در پیشبرد مسئله اکوتوریسم و جذب گردشگر مؤثر باشد.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست قم هدف از شناسایی مناطق طبیعت‌گردی را تهیه اطلس طبیعت‌گردی برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان قم از ظرفیت بالای تفریحی و تاریخی برخوردار است، باید مورد توجه واقع‌ شده و در معرفی و حفظ آن‌ها تلاش کرد.

وی افزود: در این راستا برخی از اماکن تفریحی و تاریخی استان شناسایی‌ شده و قرار است در اطلس طبیعت‌گردی استان گرد هم آید.

دانیالی تخصیص بودجه برای اکوتوریسم را از دلایل مهم و ضروری ادامه این روند برشمرد و اظهار کرد: در صورت حمایت و توجه مسئولان مربوطه، شناسایی مناطق تفریحی و تاریخی و نیز تهیه اطلس طبیعت‌گردی استان تا پایان سال آینده به پایان خواهد رسید.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار