تابناک: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان از بازدید و تفرج 44 هزار گردشگر از مناطق حفاظت شده و پناهگاههای حیات وحش استان در روز سیزدهم فروردین خبر داد.
کد خبر: ۱۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱ 05 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حفاظت محیط زیست استان اصفهان، مرتضی جمشیدیان افزود: سی هزار نفر از اطراف منطقه حفاظت شده کرکس، بیش از10هزار نفر از پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو و چهار هزار نفر از پناهگاه حیات وحش موته بازدید کردند.

وی اظهار کرد: مسافرانی که در اطراف پناهگاههای حیات وحش حضور داشتند با طبیعت همراه و در حفاظت از محیط زیست کوشا بودند.

وی توزیع بروشور آموزشی، نصب بنر پیام های زیست محیطی، فعالیت های فرهنگی و توزیع کیسه زباله را از جمله اقدام های این اداره در روز طبیعت عنوان کرد.

وی گفت: هیچ گونه حادثه آتش سوزی و تخلف شکار و صید در این روز گزارش نشده و مسافران نوروزی و هم استانی ها در این روز همکاری خوبی برای حفظ محیط زیست نشان دادند.

منطقه حفاظت شده کرکس با مساحت 114 هزار هکتار در منتهی الیه شمال شرقی استان اصفهان قرار دارد که از سمت جنوب شرقی به کویر بزرگ اردستان و از سمت غرب و جنوب غربی به بیابان های حد فاصل شهرهای اصفهان و میمه محدود می شود.

پناهگاه حیات وحش موته با مساحت 205 هزار هکتار در شمال غربی استان واقع و از وسیع ترین مناطق چهارگانه اصفهان است.

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو با مساحت 113 هزار هکتاردر 45 کیلومتری شمال غرب شهر اصفهان قرار دارد.

بر اساس ماده 3 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، عرصه های طبیعی با عنوان پارک های ملی، آثار طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده با عنوان مناطق چهار گانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست کشور قرار دارد که هر گونه دخل و تصرف در اراضی مشمول این مناطق، تابع مقررات ویژه ای بوده و سازمان حفاظت محیط زیست قائم مقام کلیه سازمان ها و وزارتخانه های دیگر است، تعیین مناطق چهارگانه و تصویب حدود این مناطق از وظایف و اختیارات شورای عالی حفاظت محیط زیست می باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار