رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان تأکید کرد: تقویت حوزه نشر به مثابه بالا بردن توان مقابله با جنگ‌نرم دشمن است.
کد خبر: ۱۹۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ 02 March 2016
مهدی عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه چالشی‌ترین و مهم‌ترین رسالت جهاددانشگاهی از بدو تاسیس تا به امروز را مباحث فرهنگی تشکیل می‌دهد، گفت: با توجه به جایگاه ارزشمند جهاددانشگاهی در دل دانشگاه‌ها و رسالت فرهنگی خطیری که بر عهده آن گذاشته شده است، حوزه نشر ابزار قدرتمند این نهاد انقلابی در مواجهه با جنگ‌نرمی است که دشمن بستر آن را در دانشگاه‌ها مهیا می‌کند.
 
وی با یادآوری دلایل و زمینه‌های تاسیس جهاددانشگاهی،‌ خاطرنشان کرد: شاید در ابتدای تاسیس این نهاد انقلابی، ضرورت حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها برای عموم چندان محسوس نبود، ولی این ضرورت بعد از دوران جنگ تحمیلی به ویژه در دانشگاه‌ها بیش از پیش احساس شد؛ چرا که دانشگاه‌ها مهم‌ترین میدان جنگ‌نرم دشمن به‌شمار می‌رفت و در این میان، جهاددانشگاهی قطعا یکی از فرماندهان جنگ نرم با دشمن در دانشگاه‌ها است.
 
این مسئول با بیان اینکه هر جنگی ملزومات خاص خود را می‌طلبد، اظهار کرد: جنگ‌نرم نیز مانند جنگ سخت، ابزار خاص خودش را می‌طلبد که یقینا این ابزار در میدان عمل کاربرد دارد و با صرف حرف زدن، نمی‌توان گام‌های بلندی در این زمینه برداشت.
 
رییس جهاددانشگاهی استان زنجان، از کتاب به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای مقابله با جنگ‌نرم دشمن یاد کرد و گفت: گسترش و تقویت حوزه نشر در جهاددانشگاهی می‌تواند توان مبارزه فرهنگی‌مان را در جنگ‌نرم دشمن افزایش دهد، از این رو کتب انتشارات جهاددانشگاهی، دارای بیشترین مخاطب هستند و امیدوارم با کمک و همراهی دولت و مسئولان بتوان از این ابزار به سادگی و به نحو مطلوب استفاده کرد.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه زمانی جهادگران دانشگاهی، موسس نوارخانه‌ها و کتابخانه‌های ابتدایی بودند، افزود: در حال حاضر نیز جهاددانشگاهی باید با ورود به عرصه فناوری‌های روز دنیا این رسالت را انجام دهد که یکی از راهکارهای موجود، ورود به حوزه کتب دیجیتال است که در این راستا ورود به حوزه چاپ دیجیتال با فرمت‌های مختلف مانند کتاب صوتی، کتاب در قالب اپلیکیشن موبایل و .... می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار