تابناک: فریدون اللهیاری اظهار داشت: از آغاز نوروز 1394 تا پایان روز چهاردهم فروردین بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر گردشگر از بناهای تاریخی و گردشگری استان اصفهان بازدید کردند.
کد خبر: ۱۹۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱ 06 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، فریدون اللهیاری اظهار داشت: از آغاز نوروز 1394 تا پایان روز چهاردهم فروردین بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر گردشگر از بناهای تاریخی و گردشگری استان اصفهان بازدید کردند.

وی افزود‌: از این تعداد گردشگر یک میلیون و 7 هزار و 702 نفر از بناهای تاریخی تحت نظارت میراث فرهنگی بازدید کردند و مابقی از دیگر جاذبه‌های گردشگری تحت نظارت سایر ارگان‌ها همچون شهرداری بازدید کردند‌.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بازدید از جاذبه‌های تاریخی تحت نظارت اداره‌کل میراث فرهنگی را از جمله مجموعه میدان امام اصفهان‌، چهلستون اصفهان‌، منارجنبان، مسجد جامع‌، باغ فین کاشان دانست و بیان کرد: باغ گلها‌، باغ پرندگان‌، مجموعه تفریحی ناژوان‌، کلیساهای اصفهان، مدرسه علمیه چهارباغ، شهر زیرزمینی نوشآباد و خانه‌های تاریخی از دیگر جاذبه‌های گردشگری تحت نظارت سایر ارگان‌ها بوده که گردشگران در نوروز 94 از آن‌‌ها بازدید کردند.

وی بیشترین بازدید گردشگران را از مجموعه جهانی میدان امام (ره) با بیش از 250 هزار نفر در روز عنوان و تصریح کرد: پس از میدان امام بیشترین بازدید‌ها به ترتیب از مجموعه جهانی کاخ چهلستون، مجموعه جهانی باغ فین کاشان‌، کاخ عالی‌قاپو و مجموعه تاریخی منارجنبان صورت گرفت.

اللهیاری گفت: امسال با رعایت اصول ایمنی مناره‌های بنای تاریخی منارجنبان توسط کارکنان این بنای تاریخی به صورت منظم برای بازدید گردشگران به حرکت در‌آمد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار