معاون معماری و شهرسازی شهرداری مشهد در مراسم اختتامیه جشنواره عکس معماری،شهر،فرهنگ، گفت: این جشنواره‌ها از نظر معماری شهری به مدیران ایده می دهد که حداقل آلودگی بصری نداشته باشیم.
کد خبر: ۱۹۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱ 03 March 2016
به گزارش تابناک رضوی، محمد رضاحسین نژاد که در آمفی تئاتر دانشکده معماری دانشگاه خیام مشهد سخن می‌گفت افزود :  این جشنواره ها از نظر معماری شهری به مدیران ایده می دهد  که حداقل آلودگی بصری نداشته باشیم.
 
حسین نژاد افزود: با وجود شبکه های اجتماعی  که ارتباط ما را با دنیا برقرار می کند، تبادل اطلاعات موفقی داریم.
 
وی با بیان اینکه تجربه اساتید عکاسی ، در محورهای مختلف معماری و شهرسازی ، در برگزاری این جشنواره ها موثر است، گفت: حرکت و پویایی فصل مشترک برنامه ریزیهای کلان و خرد مدیریت شهری است.
 
معاون معماری و شهرسازی گفت: در کشور هزار شهر داریم و از سالی که شورای عالی شهرسازی  به نام وزارت آبادانی شکل گرفته است تا کنون 50 هزارمهندس در نظام مهندسی عضو شده اند.
 
در ادامه این مراسم،هادی قاسم پور، رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد، هدف از برگزاری جشنواره ملی عکس معماری را افزایش مشارکت علمی و اجتماعی جوانان عنوان کرد.
 
وی افزود: دراین جشنواره، به دنبال آثار خلاقانه و نوآورانه در حوزه معماری شهری توسط شرکت کنندگان بودیم، زیرا مناسبات فرهنگی و اجتماعی منظر شهری هستند.
 
قاسم پور گفت:با برگزاری این جشنواره تلاش کردیم تا جوانان را نسبت به مسئله معماری و شهرسازی دغدغه مند کنیم، زیرا با تمرکز برروی عکس،زوایای پیدا و پنهان شهری دیده می شود.
 
رییس دانشگاه خیام، محمد حسین طیرانی، در این مراسم ضمن بیان این خبر که به زودی انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه خیام تاسیس می شود، گفت:دانشگاه خیام، رتبه سوم موسسات علمی غیردولتی را در کشور دارد.
 
وی افزود: دانشگاه خیام 13 هزار فارغ التحصیل  دارد که هرساله 500 نفر به آن اضافه می شود.
 
در ادامه هاشم  جواد زاده،رییس هیئت داوران این جشنواره گفت: هیئت داوران از 2هزارو 227 عکس رسیده به دبیرخانه دربخش معماری شهری  و 836 عکس رسیده در بخش عکاسی در شب  و نورپردازی شهری، در هر بخش سه اثررا شایسته رتبه های اول و دوم و سوم و 6 نفر را نیز شایسته تقدیر دانست.
پس از برگزاری کارگاه عکس معماری درپایان مراسم از کتاب  منتخب عکس جشنواره رونمایی و آثار برگزیده در نمایشگاهی، با حضور اساتید و داوران و شرکت کنندگان،افتتاح شد.
برچسب ها: عکس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار