به گفته مدیران شرکت گردشگری هزاره غرب:
نشست ویژه خبری مدیریت شرکت گردشگری هزاره غرب برگزار شد.
کد خبر: ۱۹۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷ 04 March 2016

از مدتها قبل در شهر شایعه شده بود که پروژه تله کابین ارومیه به دلیل فرار مدیر و پیمانکار طرح راکد مانده و شایعات دیگری نیز مطرح بود که چرا بزرگترین طرح گردشگری در ارومیه که هنگام اعلام اولیه آن با استقبال مردمی مواجه شد، پیشرفت نمیکند.

برای پاسخ به سوالات فوق و بیان سایر مشکلات پیش روی پروژه، مدیران طرح نشستی خبری تشکیل دادند تا به این شبهات پاسخی داده باشد.

در این نشست که روز 5شنبه 94/12/13  با حضور اصحاب رسانه برگزار گردید، مدیرعامل و مدیرفنی شرکت ، گزارشی از روند اجرای فعالیتهای پروژه تله کابین ارائه کردند.

در ابتدای این نشست مهندس مرادی ضمن تقدیر از حضور ارباب جراید هدف از برگزاری این نشست را ارائه گزارش کاملی از فعالیتهای انجام یافته برای ساخت تله کابین دانست .

در ادامه خسروی مدیر فنی شرکت با بیان تاریخچه تشکیل شرکت گفت: شرکت گردشگری هزاره غرب در تاریخ 12/12/1387 با شماره ثبت 10459 ثبت شده است . این شرکت از سال 1388 تا سال 1391 کار مطالعاتی اولیه پروژه تله کابین ارومیه انجام میدهد.

در تاریخ 25/12/1390 ، اصل کار پروژه به شرکت فاتح اربیل که یکی از شرکتهای بزرگ در حوزه تله کابین در منطقه می باشد، واگذار می گردد.از آن سال این شرکت نزدیک به 25 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه کرده است.

این پروژه تاکنون شاهد حضور 3 مدیر بوده است که اولین مدیر مدت 2 سال و دومین مدیر یکسال حضور داشته اند و از شش ماه پیش آقای مرادی به عنوان نماینده تام الاختیار شرکت فاتح اربیل و مدیرعامل شرکت هزاره غرب، حضور داشته است.

بنده نیز از هفت ماه پیش وارد کار شده و مدیریت فنی پروژه را برعهده گرفته ام.

وی در ادامه افزود: از جمله کارهایی که از زمان حضور بنده و آقای مرادی انجام شده این بوده که اولا مجددا فعالیتهای مطالعاتی رو دوباره انجام دادیم چرا که دیدیم برای اجرایی کردن طرح دارای خلا مطالعاتی هستیم.

وی در مورد پرداخت دیون شرکت نیز گفت : تاکنون 20میلیارد ریال از دیون شرکت به شرکتها و افراد مختلف پرداخت شده و الان به هیچ شرکت و ارگانی بدهکار نیستیم.

یکی از اولویتهای کاری ما این بوده که مشکلات موجود در سر راه انجام پروژه را ابتدا مشخص کرده و سپس با دسته بندی و اولویت بندی آنها، شروع به حل مشکلات کردیم.

وی در مورد برخی از مشکلات پیش روی شرکت هزاره غرب گفت : از جمله مشکلات این بود که بعد از هزینه کردن 23 میلیارد تومان تاکنون یک قطعه زمین به پروژه اختصاص نداده بودند که با کمک استاندار و نماینده ها و همراهی اداره های ذی ربط در این زمینه قولهای مساعدی داده شده است. یکی دیگر از مشکلات مشکلات حق آبه پروژه بود که امیدواریم با همراهی مسئولین سازمان آب منطقه ای ، این مشکل هم حل شود.

وی در رابطه با پیشرفت پروژه گفت: به جرأت مدعی هستیم که در طول 7 ماه گذشته، پیشرفت پروژه به اندازه 3 سال قبل بوده و الان پله پله در حال رشد و پیش برد آن هستیم.

وی در رابطه با این سوال که گفته میشود پروژه تله کابین ارومیه بزرگترین پروژه در نوع خود می باشد پاسخ داد: بله این پروژه با مطالعات اولیه که انجام شده در 5 فاز و 37 کیلومتر در نظر گرفته شده بود که انجام بگیرد ولی ما برای انجام فاز یک آن تعهد کرده ایم و برای اجرای آن هم مصمم هستیم و بعد از اتمام فاز یک و بازگشت سرمایه برای انجام فازهای بعدی پروژه برنامه ریزی و اقدام خواهیم کرد.

خسروی در پاسخ به این سوال که چه زمانی را برای اتمام فاز اول پروژه پیش بینی میکنید گفت: تا زمانی که قول های مسئولین برای اختصاص زمین و حل مشکل حق آبه و سایر مشکلات اداری حل نشده نمی توان زمان دقیقی را اعلام کرد ولی قول میدهیم به محض حل آن مشکلات ظرف یک سال بعد از آن، فاز یک پروژه را به اتمام برسانیم. البته اکنون هم قول می دهیم در 3 ماهه اول سال 1395 برخی از کارهای پروژه را از جمله کارتینگ، رستوران کافی شاپ را باتمام برسانیم.

در ادامه نشست مرادی مدیرعامل شرکت هزاره غرب در پاسخ به این سوال که در شهر شایعه شده که مدیر و سرمایه گذار طرح تله کابین پس از دریافت تسهیلات بانکی فرار کرده است گفت: این شایعه به هیچ وجه درست نیست. چرا که اولا مدیریت شرکت فاتح غرب نزدیک به 25 میلیارد تومان برای پروژه هزینه کرده است و تاکنون هم از ریالی تسهیلات دولتی دریافت نکرده است، بنابراین کسی که از جیب خودش هزینه کرده میخواهد به کجا فرار کند؟

خسروی در انتقاد از برخی از اعضای شورای شهر و کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل ونقل آن ، که بدون اطلاع کافی مطالبی را در رسانه ها مطرح میکنند، گفت از تمام مسئولین امر و به ویژه رسانه خواستاریم تا در رابطه با پروژه بزرگ تله کابین ارومیه از درج اخبار و مطالب نادرست خودداری نموده و برای کسب اطلاعات کامل از طریق خود ما اقدام نمایند.

در انتهای این نشست خبری، مرادی مدیرعامل شرکت هزاره غرب از آرین عابدپور و امیر حسین خانه شناس ، دو نوجوان کارآفرین که با ساخت ماکت تله کابین و ارائه آن به جشنواره جابربن حیان توانسته بودند مقام ممتاز جشنواره را کسب نمایند و در منطقه مقام اول را کسب کنند، تقدیر به عمل آورد.

در انتها مرادی و خسروی از حمایتهای خوبی که مسئولین استانی و نماینده ها و مسئولین سازمانهای مربوطه انجام داده بودند تشکر کرده و اظهار امیدواری نمودند با ادامه این حمایتها بتوانند به قول خود برای راه اندازی تله کابین جامه عمل بپوشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار