تمهیدات تعطیلات نوروز در استان فارس
تمهیدات شهرداری شیراز برای میزبانی از مسافران/۱۰ بوستان بزرگ برای برپایی چادر در نظر گرفته شده است/پیش فروش بلیت های اتوبوس در فارس/امکان خرید اینترنتی/پیش فروش بلیت قطار در فارس/رزرو اینترنتی اتاق در مدارس فارس برای نوروز/ تمهیدات پلیس راه شمال فارس برای نوروز/طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در استان فارس اجرا می شود/ اقدامات راه و شهرسازی فارس برای نوروز/برای اطلاع از وضعیت جاده های فارس با این شماره تماس بگیرید
کد خبر: ۱۹۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵ 04 March 2016
استان فارس با دارا بودن بیشترین جاذبه های گردشگری در کشور و هوای بی نظیری که در ایام نوروز دارد در تعطیلات بهار میزبان میلیون ها گردشگر داخلی است.
از پیش فروش بلیت ها و رزرو اینترنتی اتاق مدارس تا تمهیدات شهرداری شیراز برای میزبانی از مسافران نوروزی
به گزارش تابناک فارس:این موقعیت ویژه‌ی فارس تمهیدات و اقدامات ویژه ارگان ها در جهت میزبانی شایسته از هموطنان عزیزمان را می طلبد که در زیر به برخی ازین اقدامات اشاره شده است.

تمهیدات شهرداری شیراز برای میزبانی از مسافران/۱۰ بوستان بزرگ برای برپایی چادر در نظر گرفته شده است

رئیس ستاد تسهیلات سفر شهرداری شیراز گفت: به دلیل تعداد زیاد مسافرانی که از ورودی‌های مختلف وارد شیراز می‌شوند، محل‌های اسکان در سطح شهر پراکندگی یکسانی خواهد داشت و مناطق ده‌گانه شهرداری با هماهنگی و مدیریت این ستاد امکانات لازم را برای مسافران فراهم میکنند.
سعید دبیری با بیان اینکه پیش بینی میشود امسال بیش از 5 میلیون مسافر به شیراز سفر کنند افزود: تهیه نقشه به روز از شیراز و معرفی مکان های مذهبی، گردشگری و تاریخی، تهیه تابلوهای راهنما با طراحی یکسان ،فراهم کردن امکانات مناسب در اردوگاه زیباشهر و باغ جنت و مبادی ورودی شیراز و حضور نیروهای سازمان آتش‌نشانی شهرداری در محل اسکان مسافران نوروزی به صورت شبانه روزی از اقدامات این ستاد در نوروز 95 خواهد بود.
همچنین 10 بوستان بزرگ شیراز برای برپایی چادر مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

پیش فروش بلیت های اتوبوس در فارس/امکان خرید اینترنتی

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های فارس گفت:پیش فروش اینترنتی بلیت اتوبوس دراین استان از یازدهم اسفند 94 آغاز شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت.
احمد خواست خدایی: به شهروندان توصیه می شود برای جلوگیری از اتلاف وقت، هزینه و پیشگیری از ازدحام در دفاتر پیش فروش و پایانه های مسافربری، بلیت اتوبوس را به روش غیرحضوری و رفت و برگشت و با مراجعه به سایت های www.farsmosafer.ir و www.payaneh.ir تهیه کنند.
خواست خدایی، شمارناوگان حمل و نقل مسافر این استان را چهار هزار و 612 دستگاه بیان کرد و گفت: این تعداد شامل یک هزار و 100 دستگاه اتوبوس، یک هزار و 845 دستگاه مینی بوس و یک هزار و 667 دستگاه سواری است.
وی ادامه داد: ناوگان حمل و نقل مسافر استان فارس از آمادگی و قابلیت جابه جایی یک میلیون و 500 هزار مسافر در ایام تعطیلات نوروز برخوردار است.

پیش فروش بلیت قطار در فارس
مدیر کل راه آهن استان فارس گفت: پیش فروش بلیت های نوروزی قطار فارس از بهمن ماه 94 به صورت اینترنتی و در دفاتر مجاز آغاز شده و هم اینک نیز در حال انجام است.
انصاری اظهار داشت: همچنین با هدف معرفی فرهنگ نوروز و جاذبه های گردشگری استان فارس، در کنار عرضه سایرخدمات مانند فروش بلیت و اعزام خودرو با قطار، غرفه هایی در ایستگاه راه آهن شیراز برپا شده است.
وی افزود: هم اکنون خطوط ریلی راه آهن استان فارس 500 کیلومتر است که پنج درصد کل محور ریلی کشور را تشکیل می دهد و شش ایستگاه راه آهن این استان جزو ایستگاه های برتر کشور محسوب می شود.
وی ادامه داد: هم اینک حرکت قطاراز استان فارس هفت روز هفته به تهران و بالعکس با ظرفیت 400 نفر و در مسیر مشهد و بالعکس به صورت یک روز در میان و با ظرفیت حدود 500 نفر انجام می شود.

رزرو اینترنتی اتاق در مدارس فارس برای نوروز

آموزش و پرورش فارس با ایجاد 68 پایگاه در ایام نوروز آماده پذیرش فرهنگیان سراسر کشور است.
رئیس اداره تعاون و اموررفاهی آموزش و پرورش فارس گفت: از این پایگاه ها پنج پایگاه اسکان در شیراز و بقیه در شهرستان های استان مستقر و از 26 اسفند آماده پذیرش میهمانان فرهنگی سراسر کشور هستند.
خدابخش شهبازی افزود: همکاران فرهنگی از 10 اسفند می توانند با مراجعه به سامانه http://eskan.medu.ir برای پیش ثبت نام اینترنتی مدارس فارس برای ایام تعطیلات نوروز اقدام کنند.
وی با بیان اینکه پیش ثبت نام اینترنتی باشگاه فرهنگیان شیراز و زائر سرای حافظ در مشهد مقدس از طریق همین سامانه مقدور است افزود : همکاران فرهنگی از 20 اسفند می توانند برای ثبت نام اینترنتی باشگاه فرهنگیان شیراز و از 15 اسفند نیز برای ثبت نام زائر سرای حافظ مشهد مقدس اقدام کنند.
پارسال در ایام نوروز 1 میلیون و 755 هزار نفر روز مسافران فرهنگی و غیر فرهنگی از امکانات پایگاه های اسکان آموزش و پرورش در فارس استفاده کردند.

تمهیدات پلیس راه شمال فارس برای نوروز
رئیس پلیس‌راه شمال فارس گفت: برای امنیت جان مسافران با آغاز سفرهای نوروزی 100 دوربین سیار در محورهای شیراز – اصفهان ، شیراز - فسا و شیراز- سپیدان و مهم‌ترین محورهای حادثه‌خیز جاده‌ای نصب می شوند.سرهنگ کسری سیروسی افزود: حضور 24 ساعته نیروهای پلیس در محورهای مختلف، استفاده از دوربین‌های ثابت و سیار، کنترل ترافیک از طریق بالگرد و استفاده از نیروهای نامحسوس در اتوبوس‌های برون‌شهری از مهمترین برنامه‌های نوروزی پلیس است.وی همچنین از توقیف روزانه رانندگان ناوگان برون‌شهری مبتلا به موادمخدر، جلوگیری از تردد کامیون‌های با بارهای مازاد و کنترل 200 نقطه حادثه‌خیز در شمال فارس را از دیگر برنامه های پلیس راه شمال فارس عنوان کرد.

طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در استان فارس اجرا می شود
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری از روز بیست و هشتم اسفند 94جاری تا روز پانزدهم فروردین سال 95 در بیش از 450 منطقه این استان برگزار می شود.
وی افزود: طرح آرامش بهاری با هدف خدمت رسانی به مسافران و زائران در بقاع متبرکه، مساجد بین راهی و اماکنی که زیر نظر اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس است، اجرا می شود.
حسینی اظهارداشت: در این طرح برنامه های مختلفی از جمله برپایی خیمه معرفت دینی، نمایشگاه در زمینه عفاف و حجاب، خدمات رفاهی در قالب زائرسراها، توزیع چای و آب جوش رایگان، برگزاری مسابقات نقاشی برای زائران، مسافران و گردشگران نوروزی اجرا می شود.
او گفت: همچنین برای اجرای هرچه بهتر برنامه های پیش بینی شده برای طرح آرامش بهاری، بازرسانی از سوی این اداره کل به مناطق مختلف اعزام می شوند.
حسینی ادامه داد: در ایام نووز 95 با هدف ایجاد رفاه برای مسافران و زائران استان فارس، ایستگاه های صلواتی نیز در جوار حرم های مطهر و مساجد بین راهی این استان برپا خواهد شد.

اقدامات راه و شهرسازی فارس برای نوروز/برای اطلاع از وضعیت جاده های فارس با این شماره تماس بگیرید
مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت : از مهمترین برنامه های حوزه راهداری در ایام نوروز  شناسایی نقاط پرتصادف و ایمن سازی آنها، لکه گیری سطح آسفالت ، تسطیح و پاکسازی حریم جاده ها، ساماندهی تابلوهاونصب تابلو و علائم است .
خداداد مقبلی افزود:راهداران فارس از زمان اجرای طرح راهداری نوروزی تا 17 فروردین 95 به صورت شبانه روزی در سطح جاده ها حضور دارند و  در ایام نوروز به مسافران خدمات رسانی می کنند.
وی با بیان اینکه با مشارکت پلیس راه و دستگاه های مرتبط سفرهای ایمنی را برای مسافران نوروزی فراهم می کنیم افزود: مرکز مدیریت راه های اداره کل راه و شهرسازی فارس 24 ساعته با سامانه اطلاع رسانی 141 و شماره تلفن 07137266621آماده ارائه اطلاعات ازآخرین وضعیت راه های فارس به مردم است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار