به گزارش تابناک سمنان،مقالات پژوهشگر سمنانی در کنفرانس‌های ملی، بین‌المللی و نشریه علمی پژوهشی ارائه و چاپ شده است.
کد خبر: ۱۹۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 05 March 2016

سیدجواد طباطبایی کارشناس مسئول دیسپاچینگ شرکت برق منطقه‌ای سمنان موفق به ارائه و چاپ سه مقاله در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی و مجله علمی پژوهشی شد.

مقاله‌ای با عنوان «کنترل بهینه ولتاژ و توان راکتیو در حضور واحدهای تولید پراکنده به کمک الگوریتم جست‌وجوی هارمونی و روش فازی» در نشریه علمی پژوهشی مدل‌سازی و شبیه‌سازی در مهندسی برق و الکترونیک در دانشگاه سمنان در سال 1394 چاپ شده است.

همچنین مقاله‌ دیگری با عنوان «کنترل زمان حقیقی ولتاژ و توان راکتیو در شبکه‌های توزیع برق با در نظر گرفتن بارهای قطع‌پذیر و منابع تولیدات پراکنده به کمک الگوریتم ژنتیک چند هدفه» در کنفرانس ملی فناوری، انرژی و داده با رویکرد مهندسی برق و کامپیوتر در کرمانشاه در سال 1394 ارائه شد.

مقاله‌ای با عنوان «ارائه یک چارچوب جدید مبتنی بر الگوریتم ازدحام ذرات برای کنترل ولتاژ و توان راکتیو شبکه‌های توزیع نیروی برق با حضور واحدهای تولید پراکنده» نیز در نخستین کنفرانس مشترک ایران و آلمان در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر در تهران در سال 1393 ارائه شد.

سیدجواد طباطبایی ارائه‌دهنده این مقالات، کمینه‌سازی تلفات انرژی و کنترل انحراف ولتاژ باس‌ها در شبکه با حضور تولیدات پراکنده را از اهداف مهم بهره‌برداری شبکه‌های برق دانست.

وی تصریح کرد: توسعه روزافزون تولیدات پراکنده متصل به شبکه از طریق اینورتر، در اختیار بودن ادوات کنترل ولتاژ و توان راکتیو و وجود بستر مخابراتی مناسب و ارسال دیتا به مراکز کنترل زمینه را برای کنترل زمان حقیقی ولتاژ و توان راکتیو شبکه برق فراهم کرده است.

این پژوهشگر ادامه داد: در این دستاوردهای علمی، روش‌های جدید برای کنترل زمان حقیقی ولتاژ و توان راکتیو در شبکه با هماهنگی ادوات کنترل ولتاژ و توان راکتیو با هدف تأمین پروفیل ولتاژ مناسب و دستیابی به تلفات و هزینه کمینه ارائه شده است.

سیدجواد طباطبایی کارشناس مسئول کنترل شبکه و دارای مدرک کارشناسی ارشد برق قدرت بوده که این مقالات از پایان‌نامه کارشناسی ارشد وی استخراج شده و به چاپ رسیده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار