شهردار اردبیل گفت: طرح خانه‌تکانی و استقبال از بهار در شهر اردبیل از 18 اسفند ماه آغاز می‌شود تا همه خود را برای استقبال از بهار سرسبز و خرم آماده کنند.
کد خبر: ۱۹۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 05 March 2016

حمید لطف‌اللهیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: طرح استقبال از بهار و خانه‌تکانی شهری به مانند سال‌های گذشته در استقبال از میهمانان نوروزی و بهبود سیمای شهری برای تردد روزانه شهروندان و با هدف انضباط و تنظیف شهری اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه به صورت نمادین اجرای این طرح از 18 اسفندماه و از میدان بسیج اردبیل آغاز می‌شود، افزود: در این طرح تلاش خواهد شد تا اکیپ‌های شهرداری در مناطق مختلف شهری، معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها و میادین شهر را از هرگونه نابهنجاری ‌و نابسامانی بصری تمیز و مرتب کرده و شهر را به مانند یک دسته گل برای سال جدید آماده و مهیا کنند.

شهردار اردبیل ادامه داد: در کنار کاشت درخت، درختچه‌ها و گل‌های تزئینی و همچنین چراغانی شهر در جداول و فضاهای عمومی شهر شست و شو و همچنین نقاشی‌ها و طراحی‌های مناسب با پیام‌های مشارکت شهروندان در زیباسازی شهر مورد نظر است تا همه خود را برای بهار طبیعت آماده کنند.

لطف‌اللهیان بیان کرد: امروز در گرامیداشت روز درختکاری مراسمی را در شهرک بعثت برگزار می‌کنیم تا توسعه نهال‌کاری با هدف افزایش سرانه فضای سبز به انجام برسد.

این مسئول با اشاره به فعالیت رفتگران و تلاش کارگران شهرداری برای رفت و روب روزانه و جمع‌آوری پسماند با اولویت خیابان‌ها و معابر اصلی سپس محلات و کوچه‌ها یادآور شد: در این زمینه در طول شبانه‌روز حرکت‌ها و اقدامات خوبی انجام می‌شود تا زمینه و بستر برای رفت و روب مناسب و تنظیفات عمومی شهر فراهم آید.

شهردار اردبیل با بیان اینکه در آستانه سال نو و افزایش خرید مردم سعی کردیم تا ساماندهی دستفروش‌ها در یک مکان مناسب انجام شود، گفت: بازارچه‌های نوروزی شهرداری در قالب ساماندهی دستفروش‌ها در شهرک بعثت در قالب بیش از 700 غرفه انجام شده که مردم به صورت روزانه می‌توانند با مراجعه به این بازارچه‌ها خرید خود را انجام دهند.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه با این کار زمینه‌ای را فراهم کردیم تا در سطح شهر دستفروش‌ها میدان عمل و جولان پیدا نکنند، بیان کرد: هرگونه فعالیت دستفروش‌ها در سطح شهر ممنوع و غیرقانونی است و اجرائیات شهرداری با چنین دستفروش‌هایی برخورد می‌کنند.

وی از آمادگی کامل شهرداری برای ارائه خدمات به هموطنان در ایام نوروز خبر داد و افزود: به هیچ‌‌وجه فعالیت شهرداری حتی در روزهای تعطیلات نوروزی تعطیل نخواهد شد و تمام توانمان را به کار می‌گیریم تا زیباسازی شهری به انجام برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
کدام ساماندهی؟ دروغی بیش نیست شهرداری همه غرفه هارو به مغازه داران فروخته است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
قیمت کل جنس بیشتر دستفروشان چهارصدتومان هم نمیشه. شهرداری نصف هر غرفه را به چهارصد هزار تومان فروخته. در واقع غرفه ای 800 هزار تومان.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار