کد خبر: ۱۹۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷ 05 March 2016


رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: نشست های شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در سطح کشور به بهبود فضای کسب و کار انجامیده است.

به گزارش ایرنا، رحیم بنا مولایی روز شنبه در سی و یکمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور استاندارو اعضای این شورا برگزار شد ،اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه امسال بطور میانگین 134 نشست گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در کشور برگزار شد که حاصل 61 پیشنهاد برای رفع موانع موجود کسب و کار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز از لحاظ بررسی عملکرد پس از استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در رتبه چهارم کشوری قرار گرفته است.

بنا مولایی گفت: امسال شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در استان البرز 38 مصوبه داشته که 15 مصوبه آن در سطح ملی مطرح شده است.

وی اضافه کرد: ضرورت اصلاح رفع و وضع برخی از قوانین و آیین نامه ها ، تدوین بخشنامه و دستور العمل ها و رویه های اجرایی و ارتقا اخلاق و فرهنگ مهارت های کسب و کار از جمله مصوبات شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز بوده است.

وی با ذکر این مهم که مصوبات شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی صرفاً به عنوان پیشنهاد تصویب و ارایه شده اظهار امیدواری کرد: دولتمردان با بررسی ، تصویب و اجرای نهایی این پیشنهادات بخش خصوصی را در جهت رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار یاری دهند.

بنا مولایی در بخش دیگر اظهاراتش با اشاره به شرایط اقتصادی خاص کشور گفت: صنعت و تولید کشور زمین گیرشده و اجرای موفقیت آمیز سیاست های جدید اقتصادی دولت مستلزم توجه خاص مجریان این سیاست ها به رفع مشکلات تولید کنندگان است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز افزود: غلبه بر رکود حاکم و توسعه صنعت نیازمند اصلاح قوانین و مقررات کهنه و تاریخ گذشته است و در این صورت قطعا تولید محوری به صادرات محوی منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: دراین صورت برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری بستر سازی خواهد شد.

بنا مولایی بیان کرد: با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور ضرورت دارد دولت در بخش مالیات نگاه عادلانه نسبت به بخش تولید داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز افزود: حفظ بنگاه های صنعتی که عمده اشتغال استان را به خود اختصاص داده اند امری ضروری است و عدالت مالیاتی یکی از خواسته های بخش خصوصی در شرایط سخت اقتصادی است.

بنا مولایی با اشار ه به فعالیت بیش از 300 واحد تولیدی قطعه ساز در استان البرز خاطرنشان کرد: امروز تولیدکنندگان قطعات خودرو با مشکل نقدینگی روبرو هستند وهشت هزار میلیارد ریال مطالبات آنها از خودرو سازان است.

وی ادامه داد:در زمان حاضر نبود سرمایه در گردش به مهم ترین مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی استان تبدیل شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: تداوم وضعیت دشوار فعالیت تولیدکنندگان قطعات خودرو، می تواند خطر تعدیل نیروی کار این واحدها را به دنبال داشته باشد.

وی اضافه کرد: مشکلات رکودی برای فعالیت این بخش مسائل را پیچیده ساخته، زیرا اغلب این واحدها برای فعالیت خود از تسهیلات بانکی بهره گرفته اند و اکنون بدهکارند و از سوی دیگر مالیات بر ارزش افزوده نیز از دیگر دغدغه های فعالیت این بخش است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: نبود سرمایه درگردش باعث شده ظرفیت تولیدی این واحدها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

وی بیان کرد: با پایین آمدن ظرفیت های تولیدی، بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان طی چند سال گذشته ناچار به تعدیل نیرو شده اند که باعث افزایش آمار بیکاری در استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار