تابناک: فرماندار کاشان با بیان اینکه از قابلیت‌های منطقه استفاده و بهره برداری از صنعت توریسم است، گفت: برای استفاده از این قابلیت باید محورهای گردشگری تعریف و منطقه‌ای فکر کنیم .
کد خبر: ۱۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 06 April 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، ابوالفضل صدرائیه در دیدار با اعضای شورای اسلامی آران و بیدگل اظهار کرد: این جلسه تبلور عینی شعار سال است که مقام معظم رهبری سال " دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی" نامگذاری کردند و مردم همواره نشان داده‌اند که از دولت جلوتر حرکت کرده و اکنون فرصت مهیا است تا دولتی‌ها نیز خود را به مردم رسانده و فاصله‌ها را کم کنند.

وی در خصوص توسعه و تعالی منطقه با همدلی مجموعه‌های شهرستان‌های همجوار تصریح کرد: برای توسعه منطقه مرز جغرافیایی قائل نیستم و افرادی که چنین نگاهی دارند با مردم منطقه و فرهنگ آن آشنایی ندارند.

فرماندار کاشان افزود: سرمایه گذاری مردم کاشان در شهرک‌های صنعتی آران و بیدگل و فعالیت مردم آران و بیدگل در شهرستان کاشان و در کنار هم در حوزه تولید و صنعت به خوبی نشان داده است مردم منطقه برای توسعه و پیشرفت خط و خطوط مرزی را در نظر نگرفته و کارنامه درخشانی ارائه داده‌اند.

صدرائیه تأکید کرد: همدلی و هم زبانی مردم کاشان و آران و بیدگل در حوزه صنعت که توسعه و پیشرفت خوبی داشته الگوی مناسبی برای دیگر حوزه‌ها است و هر چه آران و بیدگل توسعه پیدا کند اولین عایدی آن نصیب کاشان می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه شورای اسلامی شهر کاشان نیز با عملکرد خود نشان داده است که از این همگرایی استقبال می‌کند و بستر برای همکاری‌ بیش از گذشته فراهم است.

فرماندار کاشان با بیان اینکه باید با تدبیر تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، اظهار کرد: بحران آب منطقه و هجوم آب‌های شور یک تهدید است، اما می‌توانیم با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و احداث آب شیرین کن نه تنها از دریای آب شور منطقه در حوزه‌های مختلف به خصوص صنعت استفاده کنیم، بلکه جلوی هجوم آب‌های شور به طرف آب‌های لب شور و شیرین را نیز سد کنیم.

صدارئیه با بیان اینکه استفاده از قابلیت خیرین در حوزه‌های عمرانی هنر مدیریت شهری است، افزود: وقتی نیازها و مشکلات مردم و منطقه به درستی شناسایی شود. وقتی محورها و شاخص‌های توسعه منطقه و شهرستان شناسایی شود، آن وقت می‌توان قابلیت‌های سرمایه گذاران و خیرین را در راستای ارتقای شاخص‌های توسعه هدایت کرده و هدفمند کنیم.

وی تأکید کرد: خیرین قبل از آن که خیر باشند یک مغز متفکر اقتصادی هستند که به چنین جایگاهی دست یافته‌اند و اکنون منشأ خیر در جامعه هستند، اما وظیفه و رسالت مدیریت شهری آن است که این سرمایه‌ها را در راستای توسعه منطقه هدایت کرده و از طرف دیگر از سرمایه گذاری آن نیز استفاده کند چرا که دولت از ورود سرمایه گذاران به بخش‌های مختلف عمرانی و توسعه‌ای حمایت می‌کند.

معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: یکی از قابلیت‌های منطقه استفاده و بهره برداری از صنعت توریسم است، ولی مشروط بر آن که به جای این که شهرستانی فکر کنیم، منطقه‌ای فکر نماییم. محورهای گردشگری تعریف کرده و با برنامه ریزی فرصتی برای ماندگار گردشگر در منطقه فراهم کنیم.

هم‌چنین رئیس شورای اسلامی آران و بیدگل نیز گفت: فرمانداری کاشان در بین بسیاری از مراکز استان و استان‌های کشور از جایگاه والایی برخوردار است و آران و بیدگل در طول تاریخ نشان داده است که بازوی قدرتمند کاشان بوده است و هم اکنون نیز حاضر است تمام تلاش خود را برای تحقق استان کاشان به کار گیرد.

عباسعلی دهقانی با بیان اینکه رضایت مردم کاشان برای شورای اسلامی شهر آران و بیدگل با اهمیت است، افزود: کاشان را به عنوان برادر بزرگتر خود می‌دانیم. به هیچ ترتیبی حاضر نیستیم خدشه‌ای به این دوستی وارد شود. امیدواریم دوستی و همکاری دوجانبه که بین کاشان و آران و بیدگل وجود دارد از این پس نیز با توجه به وجوه مشترک ادامه و توسعه پیدا کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار