مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: از 40 سال گذشته تاکنون 11 درصد از عرصه‌های جنگلی این استان کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۹۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹ 06 March 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: مهرزاد بوستانی در حاشیه آیین روز درخت‌کاری در منطقه جنوب شرق شیراز که با حضور استاندار و دیگر مقامات استانی فارس برگزار شد با اشاره به این‌که از 40 سال گذشته تاکنون 11 درصد از عرصه‌های جنگلی این استان کاهش یافته است، در سخنانی اظهار داشت: برای مقابله با خسارت‌های ناشی از خشک‌سالی و تخریب جنگل‌ها سالانه 700 هزار نهال در فارس تولید و کاشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری با مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد 2 هزار و 600 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی فارس جنگل‌کاری شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس تصریح کرد: جنگل‌کاری با گونه‌های مثمر در 25 هکتار باغات و جنگل‌های انجیر استهبان، 12 هزار هکتار کشت بادام در اقلید و 5 هزار هکتار بادام‌زارهای نی‌ریز از سوی این اداره‌کل انجام شده است.

بوستانی بیان داشت: در اجرای طرح‌های ملی صیانت از جنگل‌های زاگرس، خشکیدگی درختان بلوط بر اساس ماده 17 در سال جاری، غنی‌سازی جنگل با بذر در سطح 150 هکتار و نگهداری مناطق احیایی در سطح 752 هکتار از دیگر فعالیت‌های این اداره‌کل بوده است.

وی اضافه کرد: استان فارس با مساحت 12.4 میلیون هکتاری که 7.25 درصد کل کشور را شامل می‌شود که 60 درصد آن را مراتع، 18 درصد جنگل‌ها، 9 درصد بیابان، 9 درصد زراعت، سه درصد باغ‌ها و یک درصد شهرها و سایر کاربری را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس بیان داشت: با تصویب اعتبارات ملی و استانی معاونت آبخیزداری 166.27 میلیارد ریال و تخصیص 79.8 میلیارد ریال در سطح 20 هزار و 672 هکتار شامل عملیات بیولوژیک، بیومکانیک و سازه درحال انجام است.

بوستانی اظهار داشت: پروژه‌های آبخیزداری از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 84 میلیون مترمکعب بوده و پروژه‌های مطالعه شده و آماده اجرا بالغ‌بر 160 طرح که برای اجرایی شدن آن 6 هزار میلیارد ریال نیاز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار