رئیس هیئت سوارکاری همدان گفت: به مناسبت بیست‌ و‌ یکمین سال برگزاری مسابقات پرش با اسب جام جمهوری و در نخستین هفته مسابقات تقویم ورزشی هیئت سوارکاری استان در سال 94 مسابقات پرش با اسب جام جمهوری با عنوان «صدای پای بهار» برگزار شد.
کد خبر: ۱۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 07 April 2015

رئیس هیئت سوارکاری همدان گفت: به مناسبت بیست‌ و‌ یکمین سال برگزاری مسابقات پرش با اسب جام جمهوری و در نخستین هفته مسابقات تقویم ورزشی هیئت سوارکاری استان در سال 94 مسابقات پرش با اسب جام جمهوری با عنوان «صدای پای بهار» برگزار شد.

به گزارش فارس ؛ سیدوحید برقعی با اشاره به آغاز به کار هیئت سوارکاری در سال 94 اظهار کرد: به مناسبت بیست‌ و‌ یکمین سال برگزاری مسابقات پرش با اسب جام جمهوری و در اولین هفته از سری مسابقات پرش با اسب تقویم ورزشی هیئت سوارکاری استان در سال 94 مسابقات پرش با اسب جام جمهوری با عنوان «صدای پای بهار» برگزار شد.

وی در توضیح مسابقات پرش با اسب گفت: این رقابت‌ها در روزهای 12 و 14 فروردین ماه در محل مرکز پرورش اسب و سوارکاری اکباتان و با حضور سوارکاران در رده‌های اسب مبتدی، سوار مبتدی، رده E، رده سنی زیر 18 سال و D بزرگسالان برگزار شد.

رئیس هیئت سوارکاری همدان ادامه داد: مسابقات در رده D بزرگسالان بنابر اعلام تقویم ورزشی هیئت سوارکاری استان طی دو روز و در سه راند برگزار شد که در راند اول مسابقات با حضور 12 سوارکار چهار سوارکار مسیر مسابقه را بدون خطا طی کردند و 10 سوارکار در روز دوم با هم به رقابت پرداختند.

برقعی با معرفی نفرات برتر این رقابت‌ها تصریح کرد: در پایان سه راند پرش اسب‌ها و سوارکاران در رده D بزرگسالان و ارتفاع 120 سانتیمتر علیرضا بختیاری با اسب اویتا (EWITA) از باشگاه سوارکاری ابن سینا و بدون خطا در مجموع سه راند قهرمان مسابقات جام جمهوری شد و در جایگاه نخست ایستاد، ابوالفضل افتخاری با اسب لاکونیت از باشگاه اکباتان با 4 خطا و زمان 85.67 و سید حمیدرضا باب‌الحوائجی با اسب دون گری گوری از باشگاه ابن سینا با 4 خطا و زمان 70.87  به ترتیب عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

وی در تشریح مسابقات رده زیر 18 سال نیز گفت: مطابق با جدول داوری فدراسیون جهانی و با یک دور و یک باراژ مسابقات رده سنی زیر 18 سال برگزار و نفرات برتر معرفی شدند.

رئیس هیئت سوارکاری همدان افزود: در پایان مسابقات رده زیر 18 سال مرتضی اجلالی با اسب سارینا از باشگاه اکباتان و زمان 52.38 ثانیه اول شد، امیر‌رضا افلاکیان با اسب ارشک از باشگاه ابن سینا و زمان 22.40 ثانیه در جایگاه دوم ایستاد و کیانا احمدی با اسب نانی از باشگاه اکباتان و زمان 25.48 ثانیه مقام سوم را به دست آورد.

برقعی با اشاره به برگزاری مسابقات با یک دور و یک باراژ عنوان کرد: این مسابقات از سوی داوران و کلانتران آقایان مهدی امید‌مهر، امین عظیمی، جواد اخضر  عباس محمدی و محمدرضا شوشتری برگزار و نفرات برتر معرفی شدند.

وی در خصوص نفرات برتر مسابقات با یک دور و یک باراژ بیان داشت: آیدین حمیدی پسند با اسب سزار از مرکز پرورش اسب اکباتان بدون خطا در دور باراژ و با زمان 10.52 ثانیه در سکوی نخست ایستاد، امیر‌رضا افلاکیان با اسب ارشک از باشگاه سوارکاری ابن سینا و کیانا احمدی با اسب نانی از باشگاه اکباتان با 4 خطا در دور اول مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

رئیس هیئت سوارکاری همدان خاطرنشان کرد: در این رقابت‌ها همچنین اسب‌های ملودی، جولیوس، کاستن، کوالیتی تایمز، مروارید، کولاک و کارمن و سوارکاران ایمان سخندان، امیر اسدیان، محمد‌مهدی شعبانی، ستاره رصاف در رده مبتدی و رده E مطابق مقررات ملی رده‌بندی شدند.

برقعی ادامه داد: در مجموع دو روز رقابت و برگزاری 9 دوره مسابقه در رده‌های اسب مبتدی سوار مبتدی، رده E، رده زیر 18 سال و D بزرگسالان 115 سوارکار در مسابقه شرکت و در نخستین و دومین دوره مسابقات هیئت سوارکاری با هم به رقابت پرداختند.

وی ابراز داشت: جوایز نقدی و غیر‌نقدی نفرات برتر با حضور رئیس هیئت سوارکاری استان همدان، دبیر هیئت و مدیران باشگاه‌ها و جمعی از پیشکسوتان و خانواده قهرمانان به آنان اهدا شد.

رئیس هیئت سوارکاری همدان از نکات قابل توجه و برجسته این مسابقات را حضور چشمگیر علاقمندان به رشته سوارکاری، رونمایی از طرح‌های جدید موانع هیئت سوارکاری و استقبال از شروع زودهنگام برنامه‌های هیئت سوارکاری برشمرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار