نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه ایران اسلامی امروز کشوری برجسته در زمینه ترویج فرهنگ قرآن کریم است، گفت: ترویج این فرهنگ نورانی باید بیشتر در دستور کار مسئولان قرار گی
کد خبر: ۱۹۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸ 07 March 2016
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه ایران اسلامی امروز کشوری برجسته در زمینه ترویج فرهنگ قرآن کریم است، گفت: ترویج این فرهنگ نورانی باید بیشتر در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

به گزارش تابناک ایلام،حجت الاسلام "محمدنقی لطفی "روز دوشنبه در آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت ایلام اظهار کرد: در ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب تحول عظیمی در عرصه ترویج و تبلیغ قرآن پدید آمد بطوری که امروز ایران اسلامی به کشوری برجسته در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در جهان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: قرآن کریم کتاب حقیقت است و برنامه مدونی برای استفاده انسان برای رسیدن به زندگی سالم و سعادت دنیوی و اخروی محسوب می شود.

لطفی با بیان اینکه بشریت در همه حال نیازمند قرآن است و اگر حقایق قرآن در جامعه پیاده شود راه رستگاری فراهم می شود، افزود: احکام قرآن برای همه اقشار قابل بهره برداری و شرط اساسی برای استفاده از این موهبت الهی طهارت ظاهری و باطنی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این آیین با بیان اینکه امسال در حوزه قرآن و عترت پنج برنامه مختلف توسط این اداره کل اجرا شده، این برنامه های را شامل اجرای نمایش های محیطی، جشن رمضان، نمایشگاه ها، تجلیل از فعالان و خادمان قرآنی و برگزاری آزمون سراسری قرآن و هفته قرآن و عترت اعلام کرد.
علی محمد نیاکان به نخستین هفته قرآن و عترت این استان اشاره کرد و گفت: پس از اعلام فراخوان هفت هزار و 261 اثر در بخش های شعر و ادبیات، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، پایان نامه و مقالات، آواها و نغمه های قرآنی به دبیرخانه بخش مسابقه ای این جشنواره ارسال شد. 
وی برگزاری محافل انس با قرآن در شهرستان های ملکشاهی، آبدانان، دره شهر و دهلران، محافل سنتی انس با قرآن در منازل، برگزاری کارگاه آموزشی نماز با همکاری موسسه های قرآن، مسابقات حضوری قرآن ویژه بانوان بالای 18 سال با حضور 100 نفر در دو نوبت صبح و عصر و تشکیل کارگاه های نقد شعر و کتاب را از جمله برنامه های اجرا شده هفته قرآن و عترت این استان برشمرد. 

نیاکان تجلیل از داوران رشته های مختلف قرآنی، خانواده های شاهد قرآنی به تعداد چهار خانوار و اکران فیلم های قرآنی در سینما فرهنگ ایلام را از از دیگر برنامه های این هفته برشمرد و مخاطبان این جشنواره را عموم مردم، فرهنگیان، دانشجویان، اساتید، طلاب و کارکنان دستگاه های اجرایی اعلام کرد.

در پایان این آیین از 91 برگزیده هفته قرآن و عترت استان ایلام در بخش های مختلف تجلیل شد.

نخستین هفته قرآن و عترت ایلام با حمایت مالی بانک قوامین و مشارکت دستگاه های اجرایی نظیر میراث فرهنگی، اوقاف، تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، بسیج هنرمندان و انجمن های فرهنگی، هنری با هدف ترویج و تبلیغ قرآن، معرفی دستاوردها و توانمندی های علوم قرآنی در استان، ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت های قرآن و عترت و ایجاد ارتباط با سایر حوزه های استانی فعال با موضوع قرآن برگزار شد.

اجرای هفته های قرآن و عترت توسط دفتر تبلیغ و ترویج برنامه های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال برای نخستین بار در هشت استان کشور تصویب که ایلام چهارمین استان برگزار کننده این برنامه قرآنی بود./م

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار