مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: به منظور تولید هر چه مطلوب و باکیفیت انواع ماهی در استخرها، رعایت اصول و حرایم بهداشتی در احداث مزارع آبزی‌پروری استان زنجان به ویژه شهرستان ماهنشان مورد توجه قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۹۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 07 March 2016
محمود صیادبورانی در گفت‌وگو با تسنیم در زنجان صیادبورانی با اشاره به ظرفیت‌های آبزی پروری در استان زنجان اظهار داشت: سالانه به طور متوسط بیش از 11هزار تن ماهی در بیش از 590 مزرعه آبزی‌پروری استان زنجان تولید و به بازارهای مصرف داخلی و خارجی صادر می‌شود که ضروری است تا نسبت به تکمیل زنجیره تولید و مصرف به منظور افزایش سود اقتصادی در این حرفه توجه جدی از سوی مسئولان ذی‌ربط وجود داشته باشد.

وی کیفیت ماهی تولید شده در مزارع آبزی‌پروری استان زنجان را بسیار مطلوب گزارش کرد و افزود: عدم وجود بیماری خاص در استخرهای پرورش ماهی و استفاده از روش‌های نوین تولید ماهی در زنجان سبب جذب مشتریان از استان‌های کشور برای خرید ماهی تولید شده در این استان شده است به گونه‌ای که مجالی برای بسته‌بندی ماهی تولید شده در استان زنجان وجود نداشته و ماهی بلافاصله و بصورت زنده در بازار مصرف عرضه شده و به دست مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی برسد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان تصریح کرد: به منظور تولید هر چه مطلوب و باکیفیت انواع ماهی در استخرها، رعایت اصول و حرایم بهداشتی در احداث مزارع آبزی‌پروری استان زنجان به ویژه شهرستان ماهنشان مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به قیمت ماهی تولید شده در سرمزرعه پرورش ماهی و بازار عنوان کرد: در حال حاضر ماهی به قیمت 11 هزار تومان در سرمزرعه و 14 هزار تومان در بازار به مشتریان عرضه می‌شود.

صیادبورانی قیمت ماهی در بازار مصرف استان زنجان را مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه حدود یک ماه است که به دلیل بالا بودن میزان تولید در مزارع پرورش ماهی کل کشور شاهد افت قیمت ماهی در بازار استان زنجان هستیم.

وی ابراز کرد: با این اوصاف پیش‌بینی می‌شود ماهی شب عید در بازار زنجان گران نشود.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان مصرف سرانه ماهی سال قبل و امسال در استان زنجان را 6.4 و 6.5 کیلوگرم گزارش کرد و گفت: علت تغییر نیافتن محسوس سرانه مصرف ماهی در زنجان صادرات عمده ماهی تولید شده به خارج از استان بوده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار