رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه منابع طبیعی زنجان از نظر پوشش گیاهی، خاک و آب در وضعیت نامساعدی قرار دارد، گفت: عملیات توسعه باغات در حوزه منابع طبیعی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان متوقف شود.
کد خبر: ۱۹۴۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱ 07 March 2016
مهدی طاهری در گفت‌وگو با تسنیم در زنجان با اشاره به افزایش روند آتش‌سوزی مراتع استان اظهار داشت: متاسفانه امسال شاهد 7 مورد آتش‌سوزی در روستای «دواسب» شهرستان زنجان بودیم که البته وضعیت مراتع شهرستان طارم در بحث حریق بسیار ناگوار بوده است.

وی با اشاره به اینکه تبدیل اراضی ملی به معادن و طرحهای عمرانی از دیگر مشکلات دستگاه‌های ذی‌ربط است، تصریح کرد: البته ما مخالف فعالیت معادن و اجرای طرحهای عمرانی نیستیم اما معتقدیم به طور مثال ساخت پمپ بنزین، کشتارگاه و هر پروژه عمرانی باید به اندازه نیاز مناطق انجام گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر متاسفانه کافی است در یک مکانی که در حوزه منابع طبیعی واقع است یک پمپ بنزین احداث شود بسیاری از متقاضیان برای صدور مجوز احداث پمپ بنزین به سازمانهای متولی هجوم آورده و با استقرار واحدهای غیرضروری به معنای واقعی کلمه منابع طبیعی و کشاورزی را با مشکل جدی مواجه می‌کنند.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی زنجان از نظر پوشش گیاهی، خاک و آب در وضعیت نامساعدی قرار دارد، گفت: عملیات توسعه باغات در حوزه منابع طبیعی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان متوقف شود.

طاهری ابراز کرد: البته اقدامات و طرحهای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در حفظ و حراست از اراضی ملی و طبیعی بسیار مطلوب و قابل قبول بوده است اما با این وجود عرصه‌های طبیعی و ملی ما در وضعیت ناگواری قرار دارند.

وی ضمن تاکید بر رعایت اصول مدیریتی در حفظ و حراست از اراضی ملی افزود: معتقدم مرگ خاموش منابع طبیعی مختص به دست‌اندازیها و تصرفات اراضی نیست بلکه وقوع حوادث طبیعی نظیر سیل و سوء‌مدیریت هم به این موضوع دامن زده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار