به گزارش تابناک سمنان،مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از انجام عملیات مدیریت هرزآب در بیش از ۳۰۰هکتار از اراضی این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱ 07 March 2016
علینقی حیدریان همزمان با هفته منابع‌طبیعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:این طرح با مشارکت مردم محلی در روستاهای جنوبی شهرستان دامغان اجرایی شده است.

وی با اشاره به مشکل کم‌آبی در این استان، افزود: باید تا حد امکان از هدررفت منابع آبی و خصوصا آب‌های سطحی جلوگیری شود.

مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه با اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری تا حد زیادی از مشکل کم‌آبی در این استان کاست، خاطرنشان کرد: اگر اعتبارات لازم به پروژه‌های آبخیزداری اختصاص یابد، می‌توان بخش مهمی از معظل کم‌آبی در این استان را مرتفع کرد.

وی، با بیان اینکه تاکنون کمتر به پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری توجه شده است، اضافه کرد: در حال حاضر اکثر سفره‌های آب زیرزمینی در کشور با کسری مخزن روبرو هستند.

حیدریان، ادامه داد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری می‌تواند در درازمدت به بهبود وضعیت سفره‌های زیرزمینی نیز کمک شایانی کند.

مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان سمنان،با بیان اینکه بازخورد طبیعت به دخالت‌های انسانی در درازمدت خود را نشان می‌دهد، افزود: متاسفانه برداشت‌های بی‌رویه از منابع زیرزمینی و حفر چاه‌های متعدد که در دو سه دهه گذشته انجام شده امروز تاثیر خود را نشان داده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار