رئیس اتاق بازرگانی سمنان:
به گزارش تابناک سمنان،رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان از آغاز صادرات محصولات کشاورزی از گمرک این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۴۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸ 08 March 2016
علی‌اصغر جمعه‌ای در دومین نشست توسعه تجاری بخش کشاورزی این استان اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته این امکان فراهم‌شده است تا محصولات کشاورزی تولیدشده در استان سمنان پس از انجام راحل قانونی و کسب مجوزهای لازم از نهادهای ذی‌ربط از طریق گمرک استان سمنان به کشورهای مقصد صادر شود.

وی پسته دامغان را مرغوب‌ترین نوع پسته تولیدی در ایران و حتی جهان ارزیابی کرد و افزود: پسته دامغان در صورت فرآوری و بسته‌بندی مناسب قابلیت عرضه در بازارهای جهانی را دارد و باید برای این مهم ظرفیت‌سازی شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان خاطرنشان کرد: در این راستا انجمن پسته دامغان تشکیل‌شده که ظرفیت خوبی را برای توسعه صادرات در این استان فراهم آورده است.

جمعه‌ای با اشاره به مرغوبیت انگور شاهرود و لزوم ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی برای این محصول به‌منظور توسعه صادرات آن از تشکیل انجمن انگور شاهرود به‌عنوان ظرفیتی مهم در بخش توسعه صادرات این محصول خبر داد.

وی گفت: تشکیل انجمن‌های پسته و انگور در شهرستان‌های دامغان و شاهرود اقدامات بسیار مهم و تأثیرگذاری درزمینهٔ صادرات این دو محصول مهم و صادراتی استان انجام داده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان با اشاره به‌ضرورت اجماع اطلاعات در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: در این راستا کمیسیون‌های کشاورزی در تمامی اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور تشکیل‌شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار