امروز اعلام شد
رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه در مجموع 460 تخلف انتخاباتی در مراحل مختلفی چون دوران ثبت‌‌نام، رد صلاحیت، تبلیغات، ممنوعیت تبلیغات و اعلام نتایج به صورت مستند به ستاد انتخابات وزارت کشور ارسال کردیم گفت: بیشترین تخلفات انتخاباتی مربوط به استان‌های خوزستان، بوشهر، کردستان و آذربایجان‌غربی بود.
کد خبر: ۱۹۴۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 08 March 2016

به گزارش تابناک کردستان، سردار سید‌کمال هادیانفر در نشست خبری با اصحاب رسانه به موضوع انتخابات و تخلفات انتخاباتی اشاره و اظهار کرد: در خصوص انتخابات پلیس فتا در چندین کارگروه از جمله پیشگیری از جرم قوه قضاییه، وزارت کشور، ستاد کل و امنیت انتخابات در مرکز ملی فضای مجازی عضو بود.

وی به وظایف پلیس فتا در این زمینه پرداخت و گفت: تشخیص، پیشگیرِی، مستند و ارسال و در نهایت مقابله از جمله وظایفی بود که پلیس فتا در 5 کارگروه برای خود تعیین کرده بود.

رئیس پلیس فتا با بیان این مطلب که این پلیس از 11 سامانه برای رصد انتخابات استفاده کرده و روزانه بیش از 33 هزار خبر را از منابع داخلی و خارجی رصد می‌کرد، تصریح کرد: 117 نفر از کسانی که صاحب پنل تبلیغاتی در تلگرام و شبکه‌های اجتماعی بودند را احضار کرده و با گوشزد قوانین و مصادیق از آنها تعهد اخذ کردیم.

وی گفت: در مجموع 460 تخلف انتخاباتی را به ستاد انتخابات وزارت کشور در مراحل مختلفی چون دوران ثبت‌‌نام، رد صلاحیت، تبلیغات، ممنوعیت تبلیغات و اعلام نتایج به صورت مستند ارسال کردیم.

سردار هادیانفر بیشترین تخلفات انتخاباتی را مربوط به استان‌های خوزستان، بوشهر، کردستان، آذربایجان‌غربی و تهران اعلام کرد.

سردار هادیانفر گفت: 72 درصد از فعالیت‌های انتخاباتی در فضای تلگرام شکل گرفته بود و فعالیت‌های پنهان و لیدرها در نرم‌افزارهایی دیگری چون واتس‌آپ اتفاق افتاد.

وی درباره تلگرام افزود: سرور تلگرام در خارج از کشور است و آنچه وزارت ارتباطات دنبال می‌کند آن است که باید این سرور به داخل کشور بیاید تا بتوان در خصوص موضوعات مجرمانه اقدام کرد.

رئیس پلیس فتا با بیان این مطلب که در حال حاضر در فیلترینگ امکان حذف کانال در تلگرام نیست، اظهار کرد: توافقاتی شده که موضوعات مجرمانه و تروریستی اعلام شود اما ناکارآمدی‌هایی را از سوی مسئولان تلگرام داشته‌ایم که به پلیس اینترپل گزارش کرده‌‌ایم.

وی درباره استفاده مدیران و کارمندان از سامانه‌های خارجی، گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی هیچ دستگاه دولتی و سازمانی که بودجه دولتی دارند اعم از مدیران و کارمندان حق استفاده از سامانه خارجی ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار