رئیس انجمن صنفی مهمان پذیران استان قم از فعالیت 56 مهمان‌پذیر در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۱۹۴۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴ 08 March 2016
به گزارش تابناک قم، حسین جزینی  با بیان اینکه 56 مهمان‌پذیر فعال در استان قم هستند افزود: 14 مهمان‌پذیر دیگر در این استان در حال تکمیل شدن هستند.

وی بیان کرد: متأسفانه در نوروز سال گذشته با برنامه آموزش و پرورش و اسکان در تمامی مدارس میزان اشغال تخت‌های مسافرخانه‌ها در این استان از 100 درصد به 70 درصد کاهش یافت و با توجه به اینکه امسال خوابگاه‌های دانشجویی نیز برای اسکان در نظر گرفته شده پیش‌بینی می‌شود که میزان اشغال تخت‌ها به 50 درصد کاهش بیابد که این امر در کاهش سرمایه‌گذاری تأثیر بسیاری خواهد داشت.

رئیس انجمن صنفی مهمان پذیران استان قم با اشاره به افزایش نظارت‌های بهداشتی مسافرخانه‌ها افزود: مسافرخانه‌ها در ایام نوروز به صورت شبانه‌روزی تحت نظارت مرکز بهداشت هستند و کارت‌های بهداشتی برای تمامی کارکنان مهمان پذیران صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه مرکز بهداشت بر عملکرد بهداشتی مسافرخانه‌ها نظارت ویژه‌ای دارد افزود: مرکز بهداشت حتی بدون اجازه سازمان میراث فرهنگی نیز می‌تواند واحدی را به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی پلمب کند.

جزینی ادامه داد: خوشبختانه طی سال جاری میزان پلمب واحدهای مسافرخانه به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی به صفر رسیده است.

وی در خصوص واحدهای مسافرخانه‌ای غیرمجاز در استان قم افزود: بیش از 500 واحد غیرمجاز با عنوان خانه مسافر در قم فعالیت می‌کنند.

رئیس انجمن صنفی مهمان پذیران استان قم با بیان اینکه برای مقابله با مسافرخانه‌ها شکایت لازم به سازمان بازرسی کل کشور ارائه شده است، ادامه داد: 137 واحد غیرمجاز برای فعالیت در مقطعی خاص در ایام نوروز پروانه دریافت کردند و این امر منجر به دائمی شدن فعالیت آنها شد. با وجود اینکه اکنون صدور پروانه انجام نمی‌شود اما این خانه‌های مسافر غیرمجاز فعال هستند و سازمان میراث فرهنگی هیچ اقدامی برای جلوگیری از فعالیت آنها انجام نداده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه هیچ اراده‌ای در سطح استان قم برای مقابله و تعطیلی خانه‌های مسافر وجود ندارد، اضافه کرد: به بهانه کمبود تخت در دوره‌ای مشخص به این واحدهای غیرمجاز پروانه داده شد در حالی که این بهانه مناسبی برای فعالیت این واحدها نبوده است.

وی ادامه داد: برای پیشرفت استان و تشویق سرمایه‌گذاری برای احداث واحدهای اقامتی رسمی باید جلوی فعالیت واحدهای غیرمجاز گرفته شود.

رئیس انجمن صنفی مهمان پذیران استان قم بیان کرد: به منظور استانداردسازی از میان 57 واحد شناسایی شده 40 واحد برای این امر ثبت نام کرده‌اند و طی ماه‌های آینده این واحدها به رفع نواقصی که بازرسان مشخص کرده‌اند خواهند پرداخت تا یکی از نخستین استان‌هایی باشیم که در سطح کشور به استانداردسازی واحدهای مسافرخانه اقدام کرده‌ایم.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار