امواج تلفن همراه در کشور به صورت مداوم به کمک سازمان تنظیم مقرارت و ارتباطات رادیویی و سازمان انرژی اتمی پایش می شود .
کد خبر: ۱۹۴۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸ 08 March 2016
محمود واعظی در مراسم امضای تفاهم نامه با سازمان محیط زیست با بیان اینکه بخش اندکی از مباحث مربوط به تشعشعات به ماهواره ای باز می گردد، افزود: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم و پیگیری های جدی سازمان تنظیم مقررات و انرژی اتمی نگرانی ها کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

وی همچنین به امواج رادیو تلویزیونی نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون حتی امواج رادیو و تلویزیونی نیز از امواج مربوط به تلفن همراه بیشتر است، اما هیچکدام از این امواج ضرری ندارند و ما در این زمینه به مردم اطمینان خاطر می دهیم . 

وزیر ارتباطات افزود: دولت قطعا توجهی جدی به این موضوع دارد و هیچ جای نگرانی برای مردم نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 100 میلیون سیم کارت در دست 80 میلیون نفر است، ابراز کرد: تلفن همراه مانند لباس مدام در حال تغییر است و باید برای پسماندهای این بخش فکری شود.

واعظی افزود: درصددیم شهرها و مناطق هوشمند را ایجاد کنیم چرا که بر اساس ارزیابی های صورت گرفته تا سال 2020 در دنیا بیش از 50 میلیارد شیء مرتبط با اینترنت خواهیم داشت و به همین نسبت شاهد رشد پسماندها خواهیم بود.

واعظی همچنین گفت: در واقع در کلانشهرها چاره ای جز هوشمند شدن نداریم و باید شرایط شکل گیری این فرایند را فراهم کنیم. 

وزیر ارتباطات همچنین به نقش فضای مجازی در تغییر نوع تبلیغات در انتخابات اخیر اشاره کرد و افزود: بسیاری از نامزدها و جناحهای سیاسی از فضای مجازی در تبلیغات انتخاباتی استفاده کردند که این موضوع علاوه بر اینکه باعث کاهش استفاده از کاغذ در این روند شد، برخی مشکلات و برخوردهای اجتماعی را نیز کاهش داد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار