مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: 26 جشنواره ملی و بین المللی سالجاری در حوزه فرهنگ و هنر در سطح استان همدان برگزار شد.
کد خبر: ۱۹۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳ 10 March 2016
 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: 26 جشنواره ملی و بین المللی سالجاری در حوزه فرهنگ و هنر در سطح استان همدان برگزار شد.

به گزارش ایرنا،فاضل عبادی در همایش سالروز تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: برگزاری این تعداد جشنواره در استان همدان نشان از توانمندی و ظرفیت خوب استان همدان در انجام فعالیت های فرهنگی هنری دارد.

وی ادامه داد: از ویژگی های استان همدان وجود مفاخر ، عالمان و بزرگان است که در سال های اخیر معرفی این افراد در دستور کار حوزه فرهنگ و هنر قرار دارد.

وی بیان کرد: سال گذشته همایش عقلانیت در حکمت سینوی، مصلح بیدارگر و همایش میر سید علی همدانی برای گرامیداشت بزرگان استان برگزار شد.

وی اضافه کرد: هدفگذاری این استان اجرای برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان است و از مهمترین فعالیت ها برای تبدیل استان به قطب برنامه های کودک و نوجوان است.

عبادی گفت: برگزاری جشنواره فیلم کودک و تئاتر ، جشنواره تخصصی شعر فجر و جشنواره تصویر سازی آیات از جمله این فعالیت های فرهنگی و هنری است که در سالجاری برگزار شد.

وی با بیان اینکه عدالت فرهنگی از مهمترین رویکردها در حوزه فرهنگ و هنر است تصریح کرد: تقویت هویت فرهنگی و تقویت معرفت دینی برای مقابله با تهاجم فرهنگی، واگذاری کار به اهالی فرهنگ و هنر، کاهش تصدی گری و مردمی کردن فعالیت فرهنگی در راستای اطاعت از فرامین بزرگان از مهمترین اهداف از اجرای برنامه های فرهنگی هنری است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: تقویت معرفت دینی بر پایه قرآن و عترت از اولویت های اجرایی برنامه های فرهنگی و هنری برای کودکان نوجوانان است.

وی با بیان اینکه طرح تلاوت نور در 830 مسجد در حال انجام است اضافه کرد: بیش از 26 هزار نفر در سالجاری آموزش های قرآنی را در این طرح فراگرفتند.

عبادی عنوان کرد: 114 عنوان موضوع فرهنگی و هنری هم اکنون زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: امیدواریم کانون مساجد با قوت وارد فعالیت های فرهنگی و هنری شود چرا که گر وارد نشوند دیگران با برنامه های مورد نظر خودجای آنها را پر خواهند کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار