ید مناسب و عرضه فراوان ، قیمت ماهی سفید دریای خزر در بازار ماهی فروشی شهرهای ساری ، بابلسر و فریدونکنار را در هر کیلو گرم 50 هزار ریال در هفته جاری کم کرده است.
کد خبر: ۱۹۵۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 09 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، طی چند روز گذشته شرایط جوی مناسب سبب شد تا تور ماهیگیران پر از ماهی سفید شود و با افزایش صید و عرضه آن در بازار ،قیمت این گونه ماهی پایین بیاید.


افزایش صید ماهی سفید سبب شده است تا این گونه ماهی به غیر از بازار ماهی فروشی ، در مناطق مختلف شهر و حتی روستاهای استان مازندران با قیمت ارزانتر عرضه شود.


از آنجائی که فرهنگ عرضه و مصرف ماهیان استخوانی دریای خزر فقط تازه خوری است و منجمد کردن آن رایج نیست نوسان قیمت در بازار ماهی فروشی فقط بر اساس عرضه و تقاضا شکل می گیرد.


فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر در سواحل 338 کیلومتری مازندران همه ساله از بیستم مهرماه آغاز و تا دهه دوم فروردین سال بعد ادامه دارد.


از آنجاکه امسال صید ماهی کفال نسبت به سال قبل حدود 70 درصد کمتر شده است، صیادان امیدوار هستند در زمان باقی مانده با افزایش صید ماهی سفید، جبران کمبود صید کفال شود.


در زمان حاضر ماهی کفال دریایی با وزن 900 گرم تا بیش از یک کیلو و 100 گرمی که به ندرت در بین ماهیان صید شده سفید قابل مشاهده است ،هر کیلوگرم 270 تا 300 هزار ریال به فروش می رسد.


شیلات مازندران متوسط قیمت انواع ماهی استخوانی کفال، سفید و کپور سال قبل را 160 هزار ریال و امسال 250 هزار ریال اعلام کرد.


بر اساس آمار شیلات مازندران از بیستم مهر امسال تا دهم اسفند یک هزارو 300 تن ماهی دریایی صید شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 48درصد کمتر شده است.


پارسال دو هزار و 460 تن انواع ماهی در این مدت صید شده بود .


خوردن ماهی سفید شکم پر با سبزی پلو در آخرین وعده شام یا ناهار سال ، یکی از سنت های مردم استان مازندران است و با کاهش قیمت ماهی سفید، تقاضا برای خرید نیز افزایش می یابد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار