وزیر بهداشت در بندرعباس:
وزیر بهداشت از ورود ۸۰۰ دستگاه آمبولانس مجهز از اسکله شهید باهنر به کشور خبر داد و گفت: تا پایان دولت یازدهم بالغ بر ۳ هزار آمبولانس به ناوگان اورژانس ۱۱۵ کشور اضافه می‌شود.
کد خبر: ۱۹۵۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 10 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی امروز در حاشیه ورود آمبولانس به کشور از طریق اسکله شهید باهنر اظهار داشت: در حال حاضر در کشور بیش از 2 هزار پایگاه اورژانس جاده‌ای راه‌اندازی شده است.
 
وی بیان‌داشت: همچنین 60 آمبولانس اتوبوسی و 21 آمبولانس هوایی و تعداد محدودی آمبولانس دریایی که در صددیم با خریداری آمبولانس مجهز به جزایر استان هرمزگان خدمات‌رسانی کنیم.
 
وزیر بهداشت از وجود 3 هزار آمبولانس در کشور خبرداد و گفت: آخرین نوسازی در این ناوگان در اوایل دولت نهم انجام شد، متاسفانه علیرغم درآمدهای بالای دولت در سنوات اخیر به دلایل مختلف این ناوگان نوسازی نشده و روز به روز فرسوده‌تر می‌شود.
 
هاشمی ادامه داد: به روز رسانی این ناوگان فرسوده با تلاش دولت تدبیر و امید و پیگیری‌های مکرر در دستور کار قرار گرفت و با انعقاد قرارداد با شرکت بنز آلمان 800 دستگاه آمبولانس مجهز خریداری شد.
 
وی همچنین افزود: بیش از 750 دستگاه نیز از شرکت تویوتا خریداری شده که در نهایت تا پایان این دولت، بالغ بر 3 هزار آمبولانس به ناوگان اورژانس 115 کشور اضافه می‌شود.
 
وی با بیان اینکه حدود 75 درصد جاده‌های کشور را تحت پوشش داریم افزود: امید است این آمار به 90 درصد افزایش یابد.
 
وزیر بهداشت با اظهار تاسف از اینکه 20 درصد از ماموریت‌های اورژانس به حوادث ترافیکی اختصاص یافته است گفت: 2 میلیون و 658 هزار ماموریت در طول سال جاری انجام شده که این آمار در ایام نوروز افزایش می‌یابد.
 
قاضی زاده هاشمی از استقرار 200 پایگاه اورژانس در ورودی شهرها خبرداد و گفت: اورژانس‌های بیمارستان نیز با تخت ویژه به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات هستند.
 
وی در بخش پایانی سخنانش بیان‌داشت: 800 دستگاه آمبولانس مجهز در شرایط تحریم محقق شد و کسی باور نمی‌کرد که ما بتوانیم در این فرصت محدود، آمبولانس‌ها را وارد کشور کنیم اما خوشبختانه با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین گمرک این امر محقق شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار