مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: یارانه ها و کمک های مردمی و دولتی باید هدفمند باشد و به طبقات پایین و محرومان اختصاص یابد.
کد خبر: ۱۹۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 11 March 2016
به گزارش تابناک قم، عبدالله جلالی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم افزود: فقر پنداری و تظاهر به فقر پدیده شومی است که امروزه در جامعه بیشتر شاهد آن هستیم، متاسفانه کسانی در جامعه هرکجا که منفعتی باشد همچون پرداخت یارانه ها، خود را به فقر و نداری می زنند. 

وی با بیان اینکه همه مردم و مسوولان برای مقابله با فقر در جامعه وظیفه دارند، زیرا محرومان و مستضعفان صاحبان اصلی انقلاب اند، خاطرنشان کرد: کار خیر و کمک به دیگران، باعث نشاط اجتماعی و سلامت جامعه می شود و دل های پژمرده را شاداب می کند. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با اشاره به سفارش و تأکید بسیار بر کمک به مستمندان در آیات و روایات، اظهار داشت: شکل گیری انقلاب اسلامی بر اساس عدالت بوده و امروز همه برنامه ها باید بر محور عدالت در جامعه باشد. 

وی در ادامه افزود: در چند سال گذشته تعداد فقرا و مستمندان به لحاظ کمی افزوده نشده اند، اما اختلاف طبقاتی در جامعه بسیار زیاد شده است و برای رفع این نگرانی و ایجاد تعادل در جامعه، باید یارانه ها و کمک های مردمی و دولتی هدفمند باشد و به طبقات پایین و محرومان اختصاص یابد. 

جلالی در پایان بر ضرورت گسترش نظام جامع تأمین اجتماعی در کشورمان تاکید کرد و گفت: کمک های مردمی در قم صرفا در جهت دستگیری و کمک به نیازمندان در استان هزینه می شود و قم در پرداخت صدقات، سرپرستی ایتام و دیگر کمک های مردمی در رتبه های نخستین کشور قرار دارد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار