امام جمعه موقت اردبیل گفت: در سایه غرش قدرت موشکی ایران، رژیم صهیونیستی به لرزه افتاده و حیات این رژیم غاصب در آستانه نابودی است.
کد خبر: ۱۹۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ 11 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حجت‌الاسلام فرج‌الله بهزاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با اشاره به اظهارات اخیر مقام معظم رهبری که بر سه موضوع اقتصاد مقاومتی، علم و قدرت جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کردند، گفت: با توجه به اینکه علم، توانمندی‌ها و پیشرفت‌های علمی نمایشی از قدرت یک کشور است، ما نیز امروز به همت سردارانی همچون حسن تهرانی‌مقدم به قدرت موشکی نقطه‌زن رسیده‌ایم که با قدرت دوربرد دو هزار متر موشک‌های ایران می‌توانند قلب دشمنان جمهوری اسلامی ایران و بدخواهان را نشانه بگیرند.

وی تصریح کرد: غرش قدرت موشکی ایران لرزه بر اندام رژیم صهیونیستی و خانه عنکبوتی آنها انداخته و به معنای واقعی جمهوری اسلامی ایران امروز قدرت فائق منطقه است.

امام جمعه موقت اردبیل بر ضرورت توجه به مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی، پیشرفت علم و فناوری و مصونیت‌سازی فرهنگی به عنوان مطالبه اساسی مقام معظم رهبری تأکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در مسیر رو به رشد خود می‌تواند در هر سه این عرصه‌ها شایسته و موفق عمل کند.

مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس کربلای ایران است

خطیب موقت اردبیل روز شهدا را گرامی داشت و بیان کرد: تمام زیبایی‌های عالم در اوج ایثار و شهادت‌طلبی خلاصه می‌شود و هیچ مقامی بالاتر از مقام شهادت نیست.

بهزاد حرکت کاروان راهیان‌نور را با هدف آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت یادآور شد و اضافه کرد: ‌زمانی که به این مناطق مقدس سفر کرده و از شلمچه، هویزه و... بازدید می‌کنیم به یاد شهیدان والاتباری می‌افتیم که از همه سرمایه‌های خود گذشتند تا در اوج عظمت، ایثار و گذشت را معنا کنند.

وی مناطق عملیاتی جنوب ایران را همچون کربلای مقدس توصیف کرد و ادامه داد: شهدای ما در حقیقت تداعی‌کننده شهدای کربلایی هستند که در اوج مظلومیت اما اخلاص و ایستادگی در مسیر آرمانی خود شربت شهادت را نوشیدند.

بهزاد روز درخت‌کاری را نیز گرامی داشت و گفت:‌ باید به موضوع فرهنگ‌سازی در این حوزه اهمیت بدهیم و به توسعه فضای سبز و گستردگی طبیعت زیبا بیندیشیم که در دین اسلام نیز به اهمیت این مسئله تاکید شده است.

حضرت زهرا (س) اولین شهید حریم‌دار ولایت است

امام جمعه موقت اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌های نماز به ایام شهادت صدیقه زهرا دخت نبی مکرم اسلام (ص) اشاره کرد و افزود: خداوند متعال حضرت زهرا (س) را با نور عظمت خود خلق کرد و نبی مکرم اسلام (ص) نیز این بانوی بزرگ را پاره تن خود خطاب کرده و از همین روست که باید حضرت زهرا (س) را کمال مطلق، علم، عبادت و اطاعت نافذ بدانیم.

بهزاد با بیان اینکه حضرت زهرا (س) با رفتار و خصلت‌های نیکو و فضائل برتر زیبایی و عظمت خلقت است، تصریح کرد: ‌آن حضرت اولین شهید در راه دفاع از حریم ولایت است که با تمام وجود خود در عمر اندک اما پربرکت خود سعی کرد بهترین خصلت‌ها و شایسته‌ترین سلوک را از خود به یادگار بگذارد.

وی مؤمنان را به تقوای الهی دعوت کرد و از تقوا به عنوان نمودی از رشد و بلوغ روحی و معنوی بشر و اوج‌گیری بهترین و شایسته‌ترین خصلت‌ها یاد کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار