سفر رییس دانشگاه تبریز در قالب هیات آموزش عالی ایران به قبرس
هیات آموزش عالی ایران، متشکل از معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مدیرکل امور دانش‌آموختگان خارج از کشور و رییس دانشگاه تبریز، با سفر به قبرس و دیدار و مذاكره با وزير آموزش و فرهنگ قبرس و روسای دانشگاه ها، راه های گسترش همکاری های مشترک را بررسی کردند.
کد خبر: ۱۹۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹ 12 March 2016
به گزارش تابناک تبریز، این سفر با هدف توسعه همكاري هاي آموزشي، تحقيقاتي و فناوري ميان دانشگاه ها و مراكز پژوهشي به منظور بررسی تعاملات بين المللي با حضور دکتر علی اکبر رضایی، سفیر ایران در قبرس، دكتر مجتبي شريعتي نياسر، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمد مهدوی، مدیرکل امور دانش‌آموختگان خارج از کشور، دکتر محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز و دکتر حسین صبوری، مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز  در نیکوزیا صورت گرفته که در آن، علاوه بر وزیر آموزش و فرهنگ، با 3 رئیس دانشگاه قبرس جنوبی و شمالی دیدار و مذاکره شد.
بر اساس همین گزارش، مذاكره با دکتر کاستاس کادیس(Prof. Castas Kasis)، وزير آموزش و فرهنگ قبرس و مذاکره و بازدید از دانشگاه های قبرس چون دانشگاه صنعتي قبرس، دانشگاه دولتی قبرس، دانشگاه نيكوزيا، دانشگاه اروپايي قبرس، مركز تحقيقاتي قبرس، دانشگاه مديترانه شرقي، دانشگاه خاور نزديك(NEU)، دانشگاه بين المللي قبرس(CIU)، دانشگاه اوكلان، ، دانشگاه نياپوليس پافوس، دانشگاه فردريك، دانشگاه غيرحضوري OU ، پرسش و پاسخ با دانشجويان ايراني در دانشگاه مديترانه شرقي و ... از جمله برنامه های هیات آموزش عالی ایران به قبرس بود.
رییس دانشگاه تبریز در این ارتباط با اشاره به اهمیت توسعه همکاری های مشترک با قبرس جنوبي (يوناني) و قبرس شمالي (ترك) گفت: از این طریق امكان دسترسي موثر به منابع مالي اروپا براي تحقيقات مشترك و نيز امكان دسترسي موثر به منابع مالي و پژوهشي تركيه وجود داشته و دانشگاه‌هاي قبرس هم از اين رابطه  استقبال مي كنند، و از این رو گسترش توسعه  ارتباطات علمی و آموزشی بین ایران و قبرس، اهمیت زیادی دارد.
دکتر محمدرضا پورمحمدی، در ادامه با اشاره به اینکه در حاشیه این سفردانشگاه تبريز سه تفاهم نامه نیز با دانشگاه دولتي قبرس جنوبی، دانشگاه  NEU و دانشگاه   EMU در قبرس شمالی هم منعقد کرده است، یادآور شد: این تفاهم نامه ها نیز با توجه به اهميت همكاري هاي آموزشي، تحقيقاتي و فناوري ميان دانشگاه ها و مراكز پژوهشي در راستای برگزاری دوره های مشترک برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری، همچنین مشاركت فعال استادان و محققان در زمينه علم و فناوري و به منظور توسعه روابط علمي به امضا رسید.
رییس دانشگاه تبریز، همچنین با تاکید بر اینکه در این تفاهم نامه تسهيلات لازم براي شركت استادان و محققان دو دانشگاه در همايش ها، گردهمایی ها و هم انديشي هاي علمي بين المللي دو كشور فراهم خواهد شد، اضافه کرد: همچنین دو طرف تسهيلات لازم را براي تبادل استاد به منظور گذراندن فرصت مطالعاتي در دو دانشگاه فراهم خواهند كرد.
به گفته وی طرفین برای برگزاری دوره های تحصیلی مشترک برای دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در رشته ها و مقاطع مهندسی شهرسازی، مهندسی برق – مخابرات، مهندسی پزشکی، معماری، دامپزشکی، زبان و ادبیات انگلیسی،آموزش زبان انگلیسی، روان شناسی بالینی، بیوتکنولوژی، مهندسی نفت، DBA، مهندسی صنایع غذایی، MBA، فناوری اطلاعات (IT) و حسابداری براي ادامه تحصيل بر اساس مقررات جاري اقدام خواهند کرد.
دکتر پورمحمدی، مبادله اطلاعات، كتاب ها، نشريات علمي، مدارك علمي و تحقيقاتي، پايان نامه هاي دانشجوئي، ميكروفيلم و نرم افزارهاي رايانه اي در زمينه هاي آموزشي، پژوهشي و فناوري، با رعایت موارد مالکیت فکری و مقررات داخلی کشورهای خود، از دیگر اقدامات طرفین در این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: مسائل مالی، برنامه ریزی آموزشی و پژوهشی و سایر امور مربوط، در ابعاد کلی و جزیی، در نشست های مشترک مسئولان طرفین، در زمان مقتضی بررسی می شوند و در آن زمینه ها تصمیم گیری خواهد شد.
به گفته وی، هر دو طرف در این تفاهم نامه متعهد شده اند که در صورت لزوم براي تعيين جزئيات جهت اجراي هر يك از مفاد يادداشت تفاهم، نسبت به تنظيم برنامه اجرائي بر اساس مذاكرات و توافقات اقدام كنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :