مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از برگزاری سوگواره یاس نبوی در 23 بقعه شاخص استان کرمانشاه خبر داد و افزود: به همین مناسبت نیز همایش «رهروان یاس نبوی» روز یکشنبه 23 اسفندماه در بقاع شاخص استان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۹۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷ 12 March 2016
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از برگزاری سوگواره یاس نبوی در 23 بقعه شاخص استان کرمانشاه خبر داد و افزود: به همین مناسبت نیز همایش «رهروان یاس نبوی» روز یکشنبه 23 اسفندماه در بقاع شاخص استان برگزار خواهد شد.

به گزارش تابناک کرمانشاه، حجت الاسلام محمدباقر حسینی اراکی ظهر امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اطعام عزاداران فاطمی(س) در مسجد جامع شهر کرمانشاه، حرکت دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری، تجمع سادات و قرائت خطبه فدکیه و زیارت‌نامه حضرت زهرا(س) و نیز ایجاد غرفه عفاف و حجاب از دیگر ویژه برنامه‌های 23 اسفندماه می باشد.

وی هدف از برگزاری این همایش را سوگواری برای حضرت زهرا (س) و نیز ایجاد الگوی فرهنگی در جامعه عنوان کرد و گفت: آن حضرت در فرمایشات خود به تفرقه افکنی، شبهه افکنی، نفوذ فرهنگی و ولایت ستیزی اشاره داشته و بر این مسائل تاکید کرده اند.

حجت الاسلام حسینی اراکی در ادامه به بیان عملکرد یکساله اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان پرداخت و گفت: از ابتدای امسال با مساعدت این اداره‌ کل به 460 مسجد در سطح استان، 198 مسجد نیمه‌کاره تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: طی چهارسال گذشته، در طرح تربیت حافظان قرآن کریم 36 هزار نفر در کلاس‌های مربوطه شرکت کردند که اسفندماه سال جاری 6 هزار و 870 نفر در مرحله نهایی به رقابت پرداختند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، نوزدهمین دوره مسابقات اذان، همایش معاونین آموزشی اوقاف کشور، همایش مهر تحصیلی و همایش  مهر تندرستی، همایش نشاط معنوی و همایش وقف و رسانه از برنامه های شاخص این اداره کل طی سال 94 بوده است.

اراکی به میزان موقوفات استان اشاره داشت و گفت: 1579 موقوفه در استان کرمانشاه وجود دارد که با توجه به تعداد موقوفات و درآمد رتبه 11 و 12 کشور قرار داریم و به لحاظ موقافات قرآنی نیز از جایگاه بسیار خوبی نسبت به سایر استان ها برخوردار هستیم.

وی برخورد با موقوفه خواری را از اولویت های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اعلام کرد و یادآور شد: در سال جاری 264 پرونده وقفی را در دستگاه قضایی دنبال کرده ایم و از سوی دیگر نیز از تعداد 43 هزار رقبه در استان، 38 هزار دارای سند و بقیه هم در نوبت اخذ سند می باشند.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار