مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه گفت: نواحی روستایی استان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی هستند.
کد خبر: ۱۹۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵ 12 March 2016
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه گفت: نواحی روستایی استان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی هستند.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ جلیل بالایی افزود: نواحی روستایی استان کرمانشاه برای پذیرایی از مهمانان نوروزی آماده اند و هماهنگی و تدابیر لازم جهت اسکان، امنیت و راهنمایی جغرافیایی و گردشگری در این مناطق اندیشیده شده  و دهیاری ها نسبت به ارایه خدمات به گردشگران اقدام خواهند کرد.

وی تصریح کرد: روستاهای استان کرمانشاه با مناظر و جاذبه های طبیعی، آثار تاریخی و باستانی و مردمانی میهمان نواز از برجسته ترین ظرفیت ها و زیباترین مقاصد گردشگری در استان هستند که در فصول مختلف سال و به ویژه تعطیلات نوروز، پذیرای خیل عظیم میهمانان و توریست ها از نقاط مختلف کشور هستند.

بالایی گفت: بیش از هفت هزار میلیون ریال اعتبار با هدف ساماندهی زیرساخت های گردشگری در 36 روستای استان تخصیص و در بین دهیاری های مربوط توزیع شده است.

وی افزود: این اعتبار جهت نصب تابلو مدرسه به عنوان محل اقامت، تابلو معرفی روستاهای گردشگری، ایمن سازی فیزیکی و نصب سرعت گیر و خط کشی هزینه خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری افزود: مدارس روستایی در ایام نوروز برای اسکان مهمانان نوروزی اختصاص داده شده و دهیاری ها نسبت به تجهیز آنان اقدام خواهند کرد تا مسافران مشکل اقامتی نداشته باشند.

بالایی تاکید کرد: روستاهای هدف گردشگری استان از جغرافیایی اکوتوریستی منحصر و بی بدیلی برخوردارند و با ویژگی پراکندگی و توزیع جغرافیایی در سراسر استان، امکان فرصت های سیاحتی برای گردشگران در استان را فراهم می سازند.

دبیر کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری استان خاطرنشان ساخت: هجیج، خانقا و شمشیر در شهرستان پاوه، پیران در سرپل ذهاب، گلین در گیلانغرب، سراب هرسم در اسلام آباد غرب، نجوبران در هرسین، فش در کنگاور، چرمله علیا و ورمقان در شهرستان سنقر، کندوله در صحنه و سرخه دیزه و حریر در دالاهو روستاهای هدف گردشگری استان هستند.

وی بیان داشت: غار قوری قلعه در روستای قوری قلعه، آبشار بل، رودخانه سیروان و زیارتگاه امام زاده سید عبیدالله(کوسه هجیج) در هجیج، آبشار پریشان در روستای چرمله علیا، آبشار پیران در روستای پیران، طاق گرا و زیج منیژه در روستای پاطاق، سراب دیدنی روستاهای فش، هرسم و نوژی وران و دامنه ها و طبیعت بکر از جمله جاذبه های توریستی مناطق روستایی استان هستند.

وی خاطر نشان ساخت: دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه به منظور تسهیل در سفرهای نوروزی هموطنان، مبادرت به تهیه بولتن آموزشی و گردشگری کرده که به عنوان یک راهنما در ایستگاه های نوروزی در سطح استان قابل دسترس برای مسافران خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه تصریح کرد: گیوه، گلیم، اشیا و ابزارهای فلزی قلم زنی شده به نقوش مختلف، قالی با نقشه های بومی و محلی، سازهای سنتی مانند دف و تنبور، نمد و موج از مهمترین و بارزترین صنایع دستی و سوغاتی جوامع روستایی استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار