تابستان سال جاری به رغم کمبودآب جیره بندی در اصفهان صورت نگرفت و این در حالی بود که برخی از کارشناسان بر این باور بودند که احتمال جیره بندی آب در اصفهان وجود دارد.
کد خبر: ۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۲ 17 January 2015

به گزارش تابناک، اصفهان در سال های گذشته از مشکل کم آبی و خشکسالی رنج برده است و در تمام مدت این سال ها مردم استان با کاهش و افت فشار آب آشامیدنی مواجه بوده اندو در سال جاری با گذشت چهار ماه از فصل پاییز و زمستان شاهد کاهش میزان باران بوده ایم و حال باید منتظر باشیم و اثرات آن را در آب آشامیدنی مشاهده کنیم.

در همین رابطه هاشم امینیرئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفا استان اصفهان با اشاره به حجم محدود سد زاینده رود خاطرنشان ساخت :برنامه های راهبردی جهت تأمین ، توزیع و مصرف آب شرب در تابستان ۹۴ در دستور کار قرار گرفت و باید بر مبنای آن تلاش شود آب شرب مورد نیاز مشترکین در استان اصفهان تأمین شود . این درحالیست که بارندگی در فصل بارش بسیار محدود و ناچیز اعلام شده است.

وی هماهنگ بودن سامانه پایش فشار با سیستم تله متری را یکی از راههای توزیع عادلانه آب در اصفهان دانست و تصریح نمود : هماهنگی سامانه پایش فشار آب با سیستم تله متری تأثیر بسزایی در مدیریت هوشمند تأمین و توزیع عادلانه آب دارد و باید در استان اصفهان در بسیاری از مناطق سامانه پایش فشار با سیستم تله متری به صورت هماهنگ با یکدیگر بستر تأمین و توزیع آب شرب را به صورت پایدار فراهم سازند چراکه بدین روش میزان آب ورودی و خروجی به خوبی کنترل می شود.

امینی حفر و تجهیز چاه ها را یکی از عوامل بسیار مؤثر در تأمین و توزیع آب شرب در تابستان ۹۳ اعلام کرد و بیان داشت : حفر و تجهیز چاه ها در سال جاری کمک شایانی به تأمین و توزیع آب در تابستان نمود و مطمئناً به منظور تأمین آب شرب مشترکین در تابستان سال ۹۴ با هماهنگی دستگاه های مربوطه حفر و تجهیز چاه ها نیز در دستور کار قرار می گیرد. همچنین احداث حوضچه های کنترل فشار ، نصب شیرهای کنترل دبی ، افزایش زون بندی شبکه های آب برخورداری از سامانه متمرکز تله متری ، کشف انشعابات غیرمجاز و رفع سریع حوادث آب از دیگر عوامل مؤثر در تأمین آب شرب است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت: در حال حاضر میزان حجم سد زاینده رود حدود ۲۴۰ میلیون مترمکعب است به طوریکه در فصل زمستان میزان ورودی آب ۱۴ و میزان خروجی آب ۱۷ مترمکعب است.

نکته قابل توجه در این مورد این است تا چه موقعی حفر چاه با توجه به کاهش حجم آب های زیرزمینی و کاهش فشار می تواند این مشکل را برطرف کند و آیا طرح های مسکن می تواند جای خالی طرح های آبرسانی را تامین کند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :