سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: نورپرداری نمای جمعه مسجد اردبیل که بنایی متعلق به دوره سلجوقیان بوده براساس تصمیمات اتخاذشده اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۹۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹ 12 March 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، منصور عالیقدری پیش از ظهر امروز در سومین جلسه شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: نورپرداری نمای جمعه مسجد که بنایی متعلق به دوره سلجوقیان بوده امری مهم و ضروری بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به بررسی پرونده‌ها و اقدامات در راستای رفع مشکل آنها بیان کرد: در این جلسه موضوع دو پرونده استعلام شهرداری در محدوده بافت تاریخی اردبیل مطرح و تصمیمات لازم در این مورد گرفته شد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: روند اجرایی طرح مرمت بخش تالار اصلی بنای تاریخی حسینیه مجتهد نیز پس از بررسی و ارائه گزارشی از نحوه مرمت بنا، در نهایت به تأئید اعضای شورا فنی استان رسید.

مسئول دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: پس از بررسی روند اجرایی مرمت و بازسازی عمارت شهرداری اردبیل و ارائه گزارش طرح مرمت آن در این جلسه، در مورد مصالح به کار رفته برای مرمت بنا و طرح پلان طبقات، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

ابراهیم شکری با تأکید بر لزوم نورپردازی نمای جمعه مسجد اردبیل افزود: با توجه به اهمیت طرح و واقع شدن آن در معبر عمومی و اخذ موافقت شورای فنی و هماهنگی با اداره برق و شهرداری اقدامات لازم در مورد تأمین روشنایی مجموعه انجام می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار