در صورت نامساعد بودن هوا و بارندگی 40 حسینیه در شیراز برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است/در این ایام نوروز مراکز درمانی فارس دایر هستند/محدودیت های ترافیکی جاده های فارس در نوروز/هشدار شدید پلیس فارس به مخلان چهارشنبه سوری/تلاش برای امنیت مسافران نوروزی در فارس
کد خبر: ۱۹۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵ 13 March 2016
استان فارس با دارا بودن بیشترین جاذبه های گردشگری در کشور و هوای بی نظیری که در ایام نوروز دارد در تعطیلات بهار میزبان میلیون ها گردشگر داخلی است.
به گزارش تابناک فارس:این موقعیت ویژه‌ی فارس تمهیدات و اقدامات ویژه ارگان ها در جهت میزبانی شایسته از هموطنان عزیزمان را می طلبد که در زیر به برخی ازین اقدامات اشاره شده است.
برنامه های جذاب و متنوع نوروزی در فارس/بانک های فارس در نوروز بازند
مسافران نوروزی فارس نگران باران نباشند
در صورت نامساعد بودن هوا و بارندگی 40 حسینیه در شیراز برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است .مدیر کل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت : 450 اماکن مذهبی برای اسکان مسافران نوروزی ، شامل حرم مطهر امام زاده ها ، بقعه های متبرکه و مساجد بین راهی و ایستگاه های صلواتی  که در این مساجد قرار داده شده به مسافران نوروزی خدمات رایگان ارائه می دهند.

مراکز درمانی فارس در نوروز دایرند
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس با اشاره به این‌که در این ایام نوروز مراکز درمانی دایر هستند، گفت: تمهیداتی اندیشیده شده که اقلام موردنیاز در اختیار مراجعه‌کنندگان ایام عید قرار گیرد ضمن این که بیمارستان‌های خصوصی، درمانگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها نیز در کنار مراکز دولتی، در این ایام دایر هستند و تیم‌های بازرسی ویژه مراکز درمانی را بازرسی می‌کنند تا نقص احتمالی را برطرف کنند.
برپایی 10 ایستگاه سلامت نوروزی در شیراز
وی ادامه داد: از 25 اسفندماه تا 15 فروردین 10 ایستگاه سلامت نوروزی و همچنین چهار ایستگاه سلامت در چهار ورودی شیراز و در حرم شاه‌چراغ، حافظیه، سعدیه و تخت جمشید استقرار می‌یابند و علاوه بر ایستگاه‌های سلامت، اتوبوس آمبولانس‌ها نیز در این ایام فعال‌شده و برای امداد هوایی از دو مدل بالگرد استفاده می‌کنیم.
این مسئول اضافه کرد: در ایام نوروز در کنار ایستگاه‌های سلامت، استفاده از طب اسلامی توسط مراکز زیر نظر نهاد رهبری در دانشگاه مسائلی را پیرامون سلامتی و شفا به شیوه‌های سنتی و درمان گیاهی به مردم ارائه می‌کنند.
عالی‌منش افزود: در ایام نوروز اگر مردم در بحث بهداشت محیط و مواد غذایی مشکلی داشته باشند می‌توانند با شماره 190 تماس بگیرند و در مباحث درمانی و سؤال، شکایت و انتقاد شماره 1819 آماده پاسخگویی است.

محدودیت های ترافیکی جاده های فارس در نوروز
سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی،فرمانده انتظامی فارس گفت: با توجه به اینکه 70 درصد از مسافران نوروزی از مسیر شمالی وارد شیراز می‌شوند، از ساعت 7 صبح تا 24 روزهای 29 اسفند 94 و اول، دوم و سوم فروردین 95 تردد انواع کامیون و خودروهای باری جز حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی در این مسیر ممنوع است.
وی اضافه کرد: در محور قائمیه به سمت دشت‌ارژن و تنگ ابوالحیات و قائمیه به سمت نورآباد و گچساران نیز در ایام و زمان اعلام شده، محدودیت تردد برای کامیون‌ها و تریلرها اعمال خواهد شد.

هشدار شدید پلیس فارس به مخلان چهارشنبه سوری
گودرزی با بیان اینکه توصیه اکید پلیس، برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال به شکل محله محوری است تا جوانان و نوجوانان با نظارت والدین به شادی بپردازند و کنترل رفتارها نیز بهتر امکان‌پذیر باشد، تصریح کرد: پلیس با رفتارهای هنجارشکنانه و مخل نظم و امنیت عمومی مواجهه‌ای شدید و قانونی خواهد داشت. برهم زدن نظم و امنیت، خط قرمز پلیس است، بنابراین با خودروها و افرادی که به هر شکل با رفتار خود نظم را تحت الشعاع قرار دهند، برخوردی قهری و قانونی می‌کند. پلیس با شادی مردم و تلاش جوانان برای تخلیه انرژی مخالف نیست اما با هنجار شکنی مخالف است.
این فرمانده انتظامی با یادآوری اینکه خودروهای توقیف شده در شب چهارشنبه آخرسال، تا پایان تعطیلات نوروز در توقیف باقی خواهند ماند، گفت: با قرار دادن تمرکز بر روی توزیع کنندگان مواد محترقه خطرناک، قریب به 600 هزار عدد ماده محترقه کشف، 12 خودرو توقیف و تعدادی از اماکن توزیع کننده، پلمب شده است.
گودرزی تصریح کرد: پلیس فتای فارس تمام فعالیت‌های فضای مجازی را رصد می‌کند و با سایت‌هایی که اقدام به آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره می‌کنند، با شدت برخورد خواهد کرد.
او با اشاره با استفاده از توان 100 درصدی پلیس در این ایام، گفت: محدودیت ترافیکی در مسیر منتهی به دریاچه مهارلو(نمک) از ساعت 16 عصر روز سه‌شنبه 25 اسفند لغایت 4 صبح چهارشنبه 26 اسفندماه اعمال خواهد شد.

تلاش برای امنیت مسافران نوروزی در فارس
گودرزی با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده برای ایام نوروز، گفت: 150 ایستگاه موقت در بوستان‌ها و گردشگاه‌های مختلف پیش‌بینی شده است که با توجه به احتمال افزایش 15 تا 20 درصدی تعداد گردشگران در نوروز امسال، امکان بهتری برای برقراری نظم و امنیت فراهم باشد.
او، شعار نیروی انتظامی برای سال جدید را پلیس و مردم، نظم و قانون‌مداری، نشاط و بهسازی، عنوان و اضافه کرد: یکصد کانکس پیش‌بینی شده تا برای استقرار ایستگاه‌های موقت پلیس در محل‌های مورد نظر نصب شود و علاوه بر این گشت‌های سواره و پیاده به شکل محسوس و نامحسوس نیز در دستور کار است.
به گفته گودرزی، ماموران پلیس به شکل نامحسوس در اتوبوس‌های مسافربری حضور دارند و علاوه بر نظارت تصویری در برخی محورهای اصلی، نیروهای پلیس راهور نیز گشت‌های محسوس و نامحسوسی را در مسیرهای ارتباطی خواهند داشت.
فرمانده انتظامی فارس با یادآوری اینکه تست الکل و موادمخدر از رانندگان خاطی انجام می‌شود، گفت: در ایام نوروز با هماهنگی انجام شده با دستگاه قضایی، سارقان و اراذل و اوباش سابقه دار در حبس باقی خواهند ماند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار