مدیر اجرایی برنامه‌های فرهنگی نوروزگاه:
کد خبر: ۱۹۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱ 13 March 2016
منصور زیرک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی نوروزگاه در اصفهان اظهار داشت: به مناسبت نوروز باستانی با برنامه‌ریزی فدراسیون چوگان قرار است بازی چوگان از 24 تا 28  اسفند و هم‌چنین از  7 تا 10 فروردین در میدان نقش جهان برگزار شود.

وی افزود: پیرامون این بازی نمایشگاه تخصصی چوگان در موزه هنرهای تزئینی اصفهان نیز از 24 اسفند ماه برپا می‌شود که تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.

مدیر اجرایی برنامه‌های فرهنگی نوروزگاه در اصفهان بیان کرد: برنامه‌های دیگر نوروزگاه رونمایی از آهنگ چوگان و رژه چوگان‌سواران است که از خیابان سپه تا میدان نقش‌جهان اجرا می‌شود.

وی گفت: بازی نمادین چوگان از ساعت 17 الی 18 برگزار شده و شهروندان اصفهانی با حضور در این میدان تاریخی می‌توانند از تماشای این بازی اصیل ایرانی لذت ببرند.

به گزارش تسنیم، چوگان از ورزش‌های کهن ایرانی است که امروزه به ورزشی جهانی تبدیل شده است. این رشته به دلیل رواج در میان پادشاهان و بزرگان به بازی شاهان معروف بوده؛ نام چوگان از نام چوبی که در آن استفاده می‌شود برگرفته شده‌است. این بازی در ابتدا عنوانی نظامی و جنگی داشت و سوارکاران ایرانی در آن استعداد اسب‌های جنگی خود را به نمایش می‌گذاشتند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار