در حاشیه خبرهای نصف جهان؛
تابناک: در اجراي چنين طرح‌هايي دست‌هاي پشت پرده نقش دارد و مجوز اين طرح‌ها با لابي مسئولان صادر مي‌شود. پشت اجراي اين طرح‌ها شركت‌هايي هستند كه تنها به منافع مالي مي‌انديشند و به بهانه‌های مختلفی مانند ايجاد اشتغال طرح‌هایی ایجاد می‌کنند که منطقه را روبه نابودی می‌برد.
کد خبر: ۱۹۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 13 March 2016

به گزارش تابناک اصفهان، همه آنچه که درخبرها تیتر می شود، تمام بخش مهم خبر نیست و در میان خبرها گاه مطالبی عنوان می شود که قابلیت پرداخت مجزا و تبدیل شدن به یک تیتر درشت را دارند.

آنچه قرار است در حاشیه خبرهای نصف جهان تابنک بدان بپردازد، از همین دست خبرهای گم شده در میانه خبرها است.

رئیس دادگستری استان اصفهان در نشست پایان سال خود با خبرنگاران با بیان اینکه پرونده های ورودی دارای دو تقسیم بندی اولیه حقوقی و جزایی است، اظهار کرد: 10 جرم اول استان به ترتیب سرقت، ضرب و جرح عمد، توهین، ایراد صدمه غیر عمدی (تصادفات و صدمات کار)، تهدید، صدور چک بلامحل، تخریب، خیانت در امانت، افترا و مزاحمت تلفنی هستند که در 5 جرم اول با کشور برابر هستیم.

خسروی وفا افزود: دلایل متعددی از جمله بیکاری سرقت را جرم اول استان کرده است. پرونده های دادگستری گاهی بر اساس تصمیمات دولت‌ها و یا مصوبات مجلس ناگهان افزایش و یا بالعکس ناگهان کاهش می‌یابد و حتی گاهی مجرمان فصلی در این استان ظهور و بروز می‌کنند یا حتی عده ای به دلیل نداشتن جا و مکان و یا غذا مرتکب جرم می‌شوند تا در زندان به این سه موضوع برسند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در خصوص پرونده اسید پاشی اظهار کرد: در خصوص این پرونده باید متهم شناسایی شود تا بتوان صحبت کرد و متاسفانه هنوز نیروهای اطلاعاتی و انتظامی در خصوص پرونده به جمع بندی نرسیده‌اند، اما احتمالا کار یک نفر است.

وی در خصوص پرونده شهرداری و شهردار سابق اصفهان تصریح کرد: پرونده شهرداری و شهردار سابق اصفهان در مرحله کارشناسی قرار دارد و در واقع مراحل رسیدگی خود را طی می‌کند البته باید این نکته را توجه داشته باشیم که ما نمی‌توانیم پرونده‌هایی با درجه بالاتر از چهار را با جزئیات اعلام کنیم.

خسروی وفا به پرونده بیمارستان اشرفی خمینی شهر و قضیه بخیه اشاره و خاطرنشان کرد: 18 اسفند ماه دادگاه تجدید نظر این پرونده نیز برگزار شده است و دادگاه ختم رسیدگی را اعلام کرده است و در فرجه یک هفته ای برای سه نفر احکام صادر خواهد شد.

وضعیت قرمز در واحدهای تولیدی اصفهان

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار توجه دولت به روند تعطیلی واحدهای تولیدی شد و بیان کرد: با وجود اعلام وضعیت قرمز واحدهای تولیدی به مسئولان، تصمیمی برای بهبود اتخاذ نمی‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: در شرایط کنونی بانک‌ها می‌توانند به واحدهای تولیدی کمک کنند تا دوران رکود را با هزینه کمتر پشت‌سر بگذارند ولی این همراهی با سخت‌گیری‌هایی همراه است. بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی از وجود یک چک برگشتی امتناع می‌کنند‌.

وی خواستار تهاتر بدهی و طلب واحدهای تولیدی با دولت شد و گفت: سازمان‌های دولتی حاضر نیستند بدهی واحدهای تولیدی را با طلبشان تهاتر کنند.

پشت پرده طرح بن بروجن!

مهدی بصیری، فعال محيط زيست گفت: در اجراي چنين طرح‌هايي دست‌هاي پشت پرده نقش دارد و مجوز اين طرح‌ها با لابي مسئولان صادر مي‌شود. پشت اجراي اين طرح‌ها شركت‌هايي هستند كه تنها به منافع مالي مي‌انديشند و به بهانه‌های مختلفی مانند ايجاد اشتغال طرح‌هایی ایجاد می‌کنند که منطقه را روبه نابودی می‌برد.

وی تصریح کرد: طرح  انتقال آب بن- بروجن نقض آشکار مصوبه شورای عالی آب است و جالب اینجاست که 69 درصد از سرمایه‌گذاری کارخانه فولاد در آن منطقه توسط فولاد مبارکه اصفهان انجام می‌شود! این در حالی است که استان چهارمحال بارها به اصفهان برای مصرف آب در صنعت فولاد ایراد گرفته است، اما خودشان به این سمت پیش می‌روند!

بصیری خاطرنشان کرد: طرح بن – بروجن نه تنها نقض آشکار مصوبه شورای عالی آب است بلکه ارزیابی اثرات زیست محیطی نيز ندارد و 41 میلیون مترمکعب آب زاینده رود خارج مي‌كند و این خداحافظی با گاوخونی را قطعی مي‌كند.





منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :