مدیرکل دامپزشکی مازندران
مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: تعدادی از کشتارگاه‌هایی که توزیع داخل استانی در زمینه گوشت مرغ و گوشت قرمز دارند دارای لیبل مهری هستند و مقررشد تا پایان خردادماه 95 به صورت لیزری شوند.
کد خبر: ۱۹۷۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 14 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، سیدحسین رضوانی گفت: نیروی انتظامی خودروهای حمل دام که مجوز حمل ندارند را متوقف کرده و بدون مسامحه راهی کشتارگاه می‌کنند.

وی با بیان اینکه اولین احتمال حمل نقل غیرمجاز دامبیمار بودن دام است، افزود: سامانه‌ای با همکاری اداره کل دامپزشکی، پایانه‌ها و اداره کل اطلاعات در سطح کشور امضا شده که طی این تفاهمنامه باید صدور بارنامه برای هر کالایی که به دامپزشکی مربوط می‌شود درسامانه حمل و نقل فرآورده های خام دامی ثبت شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر سامانه حمل و نقل فرآورده های خام دامی در استان در حال اجرا است، تصریح کرد: این اتفاق و تسریع در اجرای کامل این سامانه موجب کنترل حمل و نقل و جابجایی غیر مجاز است.

وی با بیان اینکه توصیه می‌شود برای تهیه گوشت سفید و قرمز به مراکز عرضه بهداشتی و مجاز این مواد پروتئینی مراجعه کنند، افزود: تمام کشتارگاه‌های دام باید برچسب تاریخ تولید و مصرف داشته باشند.

رضوانی با بیان اینکه 80 درصد کشتارگاه‌ها لیبل دارند، اظهار کرد: لیبل برای مرغ باید از نوع لیزری باشد واگر لیزری نباشند برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی کشتارگاه‌هایی که ارسال گوشت به نقاط دیگر کشور دارند باید تا پایان سال 94 محصولاتشان لیبل لیزری داشته باشند، افزود: تعدادی از کشتارگاه‌هایی که توزیع داخل استانی در زمینه گوشت مرغ و گوشت قرمز دارند دارای لیبل مهری هستند و مقررشد تا پایان خردادماه 95 به صورت لیزری شوند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه هر رنگ سبزی در گوشت مرغ دلیل بر بیماری نیست، افزود: گاهی این تغییر رنگ ناشی از تغذیه است که در دوماه قبل مطرح شد و گاهی اوقات محل تزریق واکسن ممکن است.

وی افزود: اصول پرورش مرغ در واحدهای مرغداری پرورش متراکم مرغ است تا مرغ با جابجایی کمتر وزن‌گیری بیشتری داشته باشد و با بالا رفتن وزن مرغ سینه مرغ به عنوان تکیه‌گاه مرغ استفاده می‌شود و اغلب موجب کبودی خواهد شد که بیشتر مردم این موضوع را ناشی از بیماری می دانند که اینگونه نیست.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار