رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان شایع ترین بیماری سال 93 در استان همدان را بیماری قلبی_ عروقی اعلام کرد.
کد خبر: ۱۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹ 08 April 2015

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان شایع ترین بیماری سال 93 در استان همدان را بیماری قلبی_ عروقی اعلام کرد.

به گزارش ایسنا ؛ دکتر "سیدحبیب الله موسوی بهار" اظهار کرد: انواع سرطانها جزو بیشترین بیماری ها نبوده اما به علت هزینه بر بودن و اثرات منفی روانی که در خانواده ها بر جای می گذارد جامعیت بیشتری دارد.

وی افزود: بیماریهای قلبی_ عروقی جزو شایع ترین بیماری ها در جوامع در حال توسعه و توسعه یافته هستند در حالیکه در گذشته های دور در کشور ایران که جامعه ای توسعه نیافته بود بیماری های عفونی جزو بیشترین و شایع ترین بیماری ها بودند اما خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و آگاه سازی مردم بیماری های عفونی کاهش یافت.

دکتر موسوی بهار با بیان اینکه در جامعه کنونی حوادث مغزی و قلبی_ عروقی در حال افزایش است، تاکید کرد: بهتر است مردم در برنامه زندگی خود ورزش و پیاده روی خانوادگی را بگنجانند.

وی ادامه داد: عدم مصرف سیگار و دخانیات، تغییر عادات غذایی و پیشگیری از چاقی از جمله راهکارهای کاهش بیماری های قلبی_ عروقی و سرطانها هستند که متاسفانه رتبه همدان در مصرف دخانیات بالاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: شایع ترین سرطان در استان همدان به علت مصرف بالای دخانیات به سرطان ریه و مثانه اختصاص دارد که باید با برنامه ریزی های مناسب این روند را کاهش داد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار