با ورود سامانه سرد بارشی و حاکم شدن هوای متفاوت در استان اردبیل، زارعان و باغداران باید مراقب سرمازدگی محصولات خود باشند.
کد خبر: ۱۹۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰ 14 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، مدیریت بحران استان اردبیل عصر امروز با اخطار به کشاورزان، زارعان و باغداران از آنها خواست با توجه به تغییرات دمایی و حاکم شدن هوای سرد در استان اردبیل نسبت به مقابله با سرمازدگی تا پایان هفته تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.

بر همین اساس و با توجه به پیش‌بینی بارش باران و برف در تمامی مناطق استان، کشاورزان می‌توانند نسبت به کودپاشی مزارع خود اقدام کنند.

همچنین با توجه به کاهش محسوس دما و احتمال یخبندان، به باغداران توصیه می‌شود نسبت به مقابله با سرمازدگی طی روزهای چهارشنبه تا جمعه تمهیدات لازم را بیندیشند.

براساس این گزارش حفاظت از گل و گیاه در فضای باز، بازدید مکرر و تنظیم دمای انبارها، مراکز پرورش ماهی، دامداری‌ها و مرغداری‌ها، حفاظت از تجهیزات گلخانه‌ای و آبیاری تحت فشار و محافظت از کندوهای زنبور عسل باید مورد توجه قرار گیرد.

براساس اعلام هواشناسی استان اردبیل از فردا تا جمعه دمای هوا در استان اردبیل به شدت کاهش می‌یابد و بر اثر بارش برف اختلال در تردد وسائط نقلیه در مناطق کوهستانی استان به ویژه گردنه الماس انتظار می‌رود.

به رانندگان توصیه شده برای اجتناب از تردد غیر ضرور در جاده‌های کوهستانی استان به ویژه محور خلخال به اسالم و خلخال به پونل در صورت ضرورت سفر تجهیز خودروها به وسائط زمستانی به ویژه زنجیر چرخ و اطمینان از سلامت تجهیزات خودرو مانند برف‌ پاک‌کن، ضد یخ رادیاتور و تجهیز به چراغ‌های مه‌شکن را مد نظر قرار دهند.

راهداران نیز به حال آماده‌باش درآمده‌اند تا نسبت به آماده‌سازی تجهیزات برف‌روبی در جاده‌ها و کنترل ذخیره بسته‌های نمک و ماسه در انبارها در سطح راه‌های اصلی و فرعی مناطق کوهستانی اقدامات لازم را انجام دهند.

شهرداران مناطق سردسیر استان نیز برای تجهیز وسایل برف‌روبی و برف‌زدایی در معابر مختلف باید اقدام لازم را انجام دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار