مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: سالانه ۲۳ هزار مورد آزمایش برای تضمین سلامت روی آب شرب این استان انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۹۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ 15 March 2016
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: سالانه ۲۳ هزار مورد آزمایش برای تضمین سلامت روی آب شرب این استان انجام می‌شود.

منصور کیاور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه به مطلوب بودن آب استان اشاره و اظهار داشت: 9 آزمایشگاه کنترل کیفیت آب در سطح استان فعال است که از این تعداد پنج آزمایشگاه در شهر کرمانشاه قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه به کشیک در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: شرکت آبفای در 28 شهر استان خدمات رسانی به شهروندان را با کشیک نوروزی دنبال می‌کند و سامانه تلفنی 122 نیز به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است.

کیاور با اشاره به اینکه اجازه ورود به مأمور قرائت کنتور بدون کارت شناسایی داده نشود، گفت: با آغاز مسافرت‌ها در ایام نوروز چک کردن شیرهای آب و بستن کنتور برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل ضرورت دارد.

وی منابع تأمین آب را از چشمه، قنات و چاه اعلام و بیان کرد: 239 حلقه چاه، 21 دهنه چشمه و قنات 365 هزار مشترک آب شهری با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 482 هزار نفر را تحت پوشش دارد.

کیاور با بیان اینکه سالانه در استان کرمانشاه 83 میلیون متر مکعب فاضلاب تولید می‌شود، افزود: هم اکنون 88.2 درصد جمعیت شهری استان زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند در حالیکه این رقم در کشور 42 درصد است.

وی با اشاره به اینکه استقرار تأسیسات فاضلاب در مکانهایی که انشعاب آب وجود دارد مورد توجه شرکت آبفای است، گفت: تصفیه خانه‌های فاضلاب کنگاور، هرسین، جوانرود، کرمانشاه و شماره دو پاوه در سال 95 راه‌اندازی می‌شود که با راه اندازی این تصفیه‌ خانه‌ها  ظرفیت به 46 میلیون متر مکعب در سال افزایش می‌یابد.

کیاور از وجود شش تصفیه‌خانه فاضلاب در استان کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد: شهرهای کرمانشاه، گیلان‌غرب، قصرشیرین، سرپل ذهاب، پاوه و بیستون دارای تصفیه‌خانه هستند که هم اکنون 33 میلیون متر مکعب فاضلاب را تصفیه می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمانشاه افزود: حجم کل مخازن در مدار 272 هزار متر مکعب، طول شبکه توزیع آب دو هزار و 964 کیلومتر و طول خطوط انتقال 544 کیلومتر در استان کرمانشاه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار