فاضل عبادی گفت: در همدان ٣٢٩ نفر عضو سامانه جامع خبرنگاران کشور هستند.
کد خبر: ۱۹۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸ 16 March 2016

فاضل عبادی گفت: در همدان ٣٢٩ نفر عضو سامانه جامع خبرنگاران کشور هستند.

به گزارش برنا، فاضل عبادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در کارگروه رسانه استان همدان با اشاره به اینکه بر اساس آمار بهمن‌ماه در کشور ٧ هزار و ٥٣١ نشریه دارای مجوز فعال است، اظهار کرد: در استان همدان ١١٣ نشریه دارای مجوز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در کشور ٤٤ خبرگزاری فعال است که ١٦ خبرگزاری در استان دارای نمایندگی هستند، افزود: همچنین ٣٠ نماینده نشریات کشور در استان همدان فعال هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه استان از نظر تعداد نشریات دارای مجوز در کشور رتبه پانزدهم را دارد، ادامه داد: در همدان ٣٢٩ نفر عضو سامانه جامع خبرنگاران کشور هستند.

عبادی ادامه داد: از ٣٢٩ خبرنگار عضو در سایت سمان ١٦٧ نفر آقا و ١٦٢ نفر خانم هستند که پرونده ١٢٧ نفر به تأییدیه اداره‌کل مطبوعات داخلی رسیده است.

وی با بیان اینکه در صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران ١٥٢ نفر عضو هستند، افزود: صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران در استان همدان ٨٣٠ عضو دارد که ١٥٢ نفر خبرنگار هستند و ٦٩ نفر زیرپوشش بیمه قرار گرفتهاند و ٢١ نفر نیز بیمه تکمیلی دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه سه روزنامه در استان همدان منتشر می‌شود، خاطر نشان کرد: ١١ هفته‌نامه، ١١ دوهفته‌نامه، ٢٨ پایگاه خبری، ١٣ دوفصلنامه و یک مورد دوماهنامه نیز در استان همدان فعال است.

عبادی با بیان اینکه پایگاه خبری جزء نشریات الکترونیکی محسوب می‌شود، ادامه داد: در سال ٩٠ در استان همدان ١٧ مورد مجوز، سال گذشته ٣٦ مورد و امسال تا این تاریخ ٢٧ مورد مجوز نشریه و پایگاه خبری صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه مجوز ٩ پایگاه خبری امسال صادر شده است، اظهار کرد: در دو سال اخیر مشکلات از نظر بودجه و اعتبارات وجود داشته، اما با وجود کمبود اعتبار امسال ٢٦ جشنواره استانی، ملی و بین‌المللی در استان همدان برگزار شده است.

عبادی با بیان اینکه برای رونق بیشتر به فضا، امکانات و منابع خاص نیاز است، ابراز امیدواری کرد؛ سال آینده ظرفیتی در حوزه اقتصاد ایجاد شود که در صورت تامین اعتبار نمایشگاه و جشنواره مطبوعات غرب کشور را برگزار کنیم


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار