ولید مغربی مطرح کرد:
تابناک: رئیس اداره پارک ملی کلاه قاضی گفت: بیش از ۲۰۰ گونه حیات وحش در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی اصفهان شناسایی شدند.
کد خبر: ۱۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 07 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، محمد ولید مغربی اظهار داشت: همچنین ۱۷ گونه پستاندار،۴۴ گونه پرنده، ۱۱ گونه خزنده و یک گونه دوزیست در این زیستگاه شناسایی و ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه " کل و بز" گونه شاخص جانوری منطقه کلاه قاضی است، خاطرنشان کرد: پلنگ، گرگ، کفتار، گربه وحشی، سمور سنگی، قوچ و میش، آهو، تشی،انواع خزندگان، انواع پرندگان به خصوص کبک، تیهو، کوکرشکم سفید، انواع چکچک و چکاوک،عقاب صحرایی، عقاب طلایی، دلیجه و بحری سایر گونه های جانوری در این منطقه است.

رئیس اداره پارک ملی کلاه قاضی خاطرنشان کرد: پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی با مساحت بیش از ۵۰ هزار هکتار در جنوب شرقی اصفهان در مجاورت شهر جدید بهارستان قرار دارد.

وی اعلام کرد: ارتفاع بلندترین قله پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی ۲۵۳۴ متر با نام "کلاه بزرگ" است.

رئیس اداره پارک ملی کلاه قاضی از وجود ۲۵۲ گونه گیاهان بوته ای و درختچه ای در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی خبر داد.

وی افزود: این تعداد گونه گیاهان بوته ای و درختچه ای متعلق به ۱۹۲ جنس و ۴۶ خانواده است که در این منطقه وجود دارد.

ولید مغربی بیان داشت: استان اصفهان دارای چهار پارک ملی و پناهگاه حیات وحش است که به استناد تعاریف مندرج در متن قوانین مربوطه، این مناطق مستعد بصورت یک زیست بوم طبیعی فعال است و به عنوان پشتوانه ای برای حفاظت از ذخایر طبیعی کشور قرار دارد و هر گونه برداشت و شکار در این مناطق ممنوع است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :