افزایش ۷۰ درصدی ترافیک در آغاز تعطیلات بزرگ نوروزی؛
از جمله خبرهایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان گذارد.
کد خبر: ۱۹۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 18 March 2016
18 March 2016 از جمله خبرهایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان گذارد.

به گزارش «تابناک»، آخرین جمعه سال در حالی سپری می‌شود که تا لحظه تحویل سال و آغاز سال 1395 زمان زیادی باقی نمانده و بسیاری از هموطنانمان تلاش دارند با طی مسیری، دعای تحویل سال را در جای دیگری زیر لب زمزمه کنند؛ در منزل خود، در خانه پدری، نزد اقوام خود و همسرانشان یا حتی در جوار اماکن متبرکه و... .

این در حالی است که برای برخی از هموطنانمان، امروز به معنای پایان سال کاری است؛ پایان سال ۱۳۹۴ و فرارسیدن تعطیلاتی که در انتهای آن سال جدید خورشیدی آغاز خواهد شد. از این رو، توقع می‌رفت که از امروز به بعد، ترافیک جاده‌های کشور شدت گرفته و بر حجم مسافرانی که عزم سفر کرده‌اند افزوده شود و آمار و ارقام نشان می‌دهد که این گونه هم شده است.

 بار سنگین ترافیک ورودی شهر‌ها از جمله تهران حکایت از پر رنگ شدن سفرهای نوروزی دارد به گونه‌ای که پلیس هم از افزایش ۷۰ درصدی ثبت تعداد تردد‌ها در مقایسه با روزهای گذشته خبر می‌دهد.

سرهنگ عابدی، جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن پیش بینی افزایش تعداد سفر‌ها تا ساعات آینده، از مسافران می‌خواهد که کمربند ایمنی خود را ببندند، سرعت مطمئنه را رعایت کنند، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ نداشته باشند و از صحبت کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی خودداری کنند و علاوه بر این‌ها فراموش نکنند که راه‌های شلوغ و پر ازدحام است و لذا ممکن است ساعات بیشتری در مسیر بمانند.

از این رو توصیه می‌شود که حتما آن دسته از مسافران نوروزی که راه‌های زمینی را برای سفر برگزیده و با خودوری شخصی پا در راه می‌گذارند، هم زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و همپیش از سفر، از رفع نقص فنی و پر بودن بانک بنزین خودروشان اطمینان حاصل نمایند و علاوه بر این‌ها توشه‌ای اندک برای طی مسیر نیز همراه داشته باشند.

آخرین وضعیت ترافیک

در شرایطی که فرمانده نیروی انتظامی از استقرار ۵۰۰ هزار نیروی پلیس جهت برقراری نظم و امنیت در ایام تعطیلات نوروز در سراسر کشور خبر می‌دهد، مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی آخرین وضعیت ترافیک راه‌های کشور را به این شرح اعلام نموده است:

محور هراز و چالوس ترافیک سنگینی دارند. این در حالی است که ترافیک جاده چالوس به دلیل ریزش کوه در ساعات گذشته و مسدود شدن محور برا ساعات متمادی، ازدحام بیشتری را تجربه می‌کند و لذا انتخاب آن برای تردد میان شمال و جنوب رشت کوه البرز به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

سرهنگ نادر رحمانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در این باره می‌گوید: در ابتدای محور کرج چالوس از ابتدای میدان امیرکبیر تا تونل شماره پنج و همچنین در منطقه قلعه دختر محور هراز شاهد ترافیک سنگین هستیم، به طوری کلی ترافیک هراز و کرج- چالوس پرحجم گزارش شده است.

وی می‌افزاید: ترافیک آزادراه تهران به سمت کرج و همین طور کرج به سمت قزوین در محدوده‌های شهرک خاتم، پل فردیس و پل حصارک به صورت نیمه سنگین در حال جریان است. بر این اساس لازم است به اطلاع مسافران برسانیم که امروز محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۶ صبح روز بعد از سمت مرزن آباد به سمت کرج و از ساعت ۱۸ از سمت کرج به سمت مرزن آباد اعمال خواهد شد.

سرهنگ رحمانی درباره ترافیک سایر محورهای مواصلاتی کشور می‌گوید: استان لرستان در محورهای درود-ازنا و ازنا-شازند و در استان زنجان در محورهای زنجان - بیجار، ‌ زنجان - تکاب و خدابنده شاهد بارش برف هستیم.

رانندگان و مسافران می‌توانند جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی و نیز امدادرسانی به مصدومان حوادث احتمالی با شماره تلفن‌های ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ تماس بگیرند.

بر اساس این گزارش، سایر محورهای مواصلاتی کشور از ترافیک‌ روان برخوردارند.

آخرین وضعیت آب و هوا

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان هوا‌شناسی کشور، در اولین روز سال نو و پس از آمدن بهار، سامانه بارشی شرق سویی نیز از شمال غرب وارد کشور می‌شود.

احد وظیفه مدیریت پیش بینی و هشدار این سازمان با اشاره به خروج سامانه بارشی در اواخر وقت روز جمعه از سمت شمال شرق و پیش بینی جوی پایدار طی روز شنبه در اغلب مناطق کشور از ورود یک سامانه بارشی در بعدازظهر اولین روز سال نو خبر داد.

وی تصریح کرد: این سامانه بارشی که بعدازظهر یکشنبه از شمال غرب وارد کشور می‌شود موجب بارش پراکنده در غرب و شمال غرب خواهد شد و بتدریج گستره آن سواحل مرکزی و غربی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، غرب و جنوب غرب کشور را در بر خواهد گرفت.

وظیفه با اشاره به شرق سو بودن این سامانه، گفت: روز دوشنبه ضمن کاهش تدریجی بارش در شمال غرب و غرب کشور، برای سواحل شمالی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های البرز، مرکز و در اواخر وقت در شمال شرق کشور بارش پیش بینی می‌شود.

مدیریت پیش بینی و هشدار سازمان هوا‌شناسی با بیان اینکه روز سه شنبه در سواحل دریای خزر، شمال شرق، جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق کشور بارندگی رخ خواهد داد، خاطرنشان کرد: از اواخر روز یکشنبه و طی روز دوشنبه با توجه به نفوذ جریانات شمالی، دمای هوا در سواحل شمالی کشور بطور نسبی کاهش خواهد یافت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار