بسته فرهنگی و هنری
به گزارش تابناک اصفهان، اصفهان از دیرباز به عنوان شهر علم، فرهنگ و هنر و تمدن شناخته می شده و از همین رو دارای مفاخر بسیاری در عرصه های فرهنگ و هنر کشور و جهان است، با توجه به این ظرفیت مناسب تابناک در نظر دارد به بررسی مهم ترین رخدادهای فرهنگی و هنری هفته گذشته می پردازد.
کد خبر: ۱۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹ 07 April 2015

به گزارش تابناک اصفهان، اصفهان از دیرباز به عنوان شهر علم، فرهنگ و هنر و تمدن شناخته می شده و از همین رو دارای مفاخر بسیاری در عرصه های فرهنگ و هنر کشور و جهان است، با توجه به این ظرفیت مناسب تابناک در نظر دارد به بررسی مهم ترین رخدادهای فرهنگی و هنری هفته گذشته می پردازد.

هشت فیلم و یک فیلمنامه از آثار اعضای انجمن سینمای جوانان اصفهان به بخش مسابقه جشنواره ملی فیلم کوتاه سما راه یافتند.

"تهاجم" امیر ابوالحسنی یکتا، "اینجا تمام ثانیه ها خسته می‌شوند" امیر ابوالحسنی یکتا، "رهایی" مرتضی بالیده، "چشم بند" احمدرضا سیستان، "اندوه" نجیبه حقانی، "ایثار" احسان محمدی، "قهوه و چای سبز" غلامرضا جعفری، "دیروز، امروز، امروز" احمد تیموری و فیلمنامه "بلدرچین" شیرین بدرلو و مصطفی حیدری اسامی آثار راه یافته به این جشنواره هستند.

شایان ذکر است؛ نخستین جشنواره فیلم کوتاه «سماء» با موضوع سبک زندگی ایرانی و اسلامی همزمان با بیست و دومین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی از تاریخ ۲۲ تا ۲۷ فروردین ماه در سینما فلسطین برگزار می‌شود.

سماء به معنای آسمان و برداشتی دو وجهی از نام و جایگاه سید مرتضی آوینی در عرصه فرهنگ و هنر دینی است.

این جشنواره یک رویداد تخصصی در حوزه فیلم کوتاه است که با موضوع سبک زندگی ایرانی – اسلامی در حوزه اخلاق و رفتار انسانی برگزار می شود.

****

نمايش" مرگ، كسب و كار من است" به همت تالار اصفهان و به كارگرداني پيمان كريمي به صحنه مي‌آيد.

زهرا رستمي، شميلا تابش ، شبنم پايندان، ايمان نظيفي و مرتضي خانجاني بازيگران اين تئاتر هستند.مهرنوش مرديها طراحي صحنه، الناز رجبيان دستياركارگردان ، مهران موسوي موسيقي، حديث ايقايي نور و امير حسين پاكبين دستيار صحنه اين نمايش است.

اين نمایش از ۲۰ فروردين تا ۱۱ ارديبهشت از ساعت ۱۹:۴۵ به جز روزهاي شنبه در سالن كوچك تالار هنر جهت تماشاي علاقمندان اجرا مي گردد.متن نمايشنامه در سي امين جشنواره تئاتر فجر به عنوان متن برگزيده انتخاب شد.

علاقمندان جهت تهيه بليط و كسب اطلاعات بيشتر مي توانند با شماره تلفن ۳۵۶۶۰۸۸۸ تماس و يا به پايگاه اطلاع رساني

www.arthall.ir مراجعه فرمايند.

****

جشنواره فیلم کوتاه اصفهان با موضوع کودک و نوجوان برگزار می‌شود. این فراخوان در دو بخش فیلم نامه کوتاه ۳۰ دقیقه‌ای و فیلم نامه کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای اعلام شده است.‏

به گفته مسئولان جشنواره تاکنون ۵۰ فیلمنامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و پیش بینی می‌شود تا ‏‏۲۰ فروردین ماه بیش از ۳۰۰ اثر دیگر دریافت شود.‏

مهلت ارسال آثار در این جشنواره تا 20 فروردین ماه سال جاری تعیین شده و علاقمندان به منظور ثبت‌نام و ارسال فیلمنامه خود می‌توانند به سایت ‏www.isfahancinema.ir‏ ‏مراجعه کرده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ‏‏۳۵۶۶۰۹۶۶ تماس حاصل ‏کنند.

****

نمایشگاهی از آثار نقاشی " حسن زرین نقش" در نگارخانه مرکزی اصفهان در حال برگزاری است.در این نمایشگاه ۱۰۰ تابلوی نقاشی که در قالب نقاشی سنتی ایرانی و با استفاده از تکنیکهای آبرنگ، رنگ و روغن، گچ پاستل و سیاه قلم طراحی شده‌اند در معرض تماشای هنرمندان و هنر دوستان قرار گرفته است.

علاقمندان می‌توانند جهت بازدید از این نمایشگاه از ۱۵ تا ۲۰ فروردین ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱ و ۴ بعد ازظهر تا ۸ به گالری شماره ۲ کتابخانه مرکزی اصفهان، واقع در خیابان باغ گلدسته مراجعه نمایند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :