رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: عملکرد شورا و شهرداری در احیای هویت تاریخی شهر اردبیل مقبول نیست و باید اقدامات افزایش یابد.
کد خبر: ۲۰۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ 19 March 2016

به گزارشخبرنگار مهر،اسفندیار هوشیار صبح شنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی محوطه تاریخی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در جمع خبرنگاران به هویت غنی تاریخی این شهر تأکید کرد.

وی افزود: چنین غنای تاریخی آنچنان که شایسته است شناخته نشده و به‌عنوان‌مثال ما در معرفی مفاخری مثل مقدس اردبیلی و محقق اردبیلی موفق عمل نکردیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اردبیل با تأکید به اینکه شهرسازی و المان‌های شهری باید بتواند بازگویی شناسنامه شهر اردبیل باشد، اضافه کرد: برنامه‌های شهرداری باید به سمت و سوی احیای هویت تاریخی گام بردارد.

هوشیار با ذکر مثالی به وضعیت نامطلوب محوطه جمعه مسجد و بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اشاره کرد و گفت: شهرداری باید در برنامه بلندمدت خود با نگاهی به احیای المان‌های شهری گام بردارد.

وی افزود: شهرداری با اجرای پروژه‌های عمرانی و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی دیگر می‌تواند المان‌های تاریخی و میراثی استان را احیا کرده و چهره شهر را در وضعیتی قرار دهد که بیانگر سابقه تاریخی آن باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار