معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از ورود نخستین مسافران نوروزی به این استان خبر داد و گفت : 2 هزار و 429 نفر مسافر خارجی به استان اردبیل سفر کردند که بیشتر آنها اتباع کشور جمهوری آذربایجان هستند.
کد خبر: ۲۰۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳ 19 March 2016

قادر تقی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بیش از هفت هزار نفر طی روزهای 27 و 28 اسفندماه به این استان سفر کردند که چهار هزار و 660 نفر آنها مسافران داخلی هستند که در واحدهای اقامتی رسمی این استان اسکان یافته اند.
وی افزود: این آمار برابر با میزان مسافران ورودی به استان نیست و تنها تعداد مسافرانی که در واحدهای اقامتی رسمی اسکان می یابند، در سامانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ثبت می شود.
او عنوان کرد: مجموع ظرفیت اسکان استان برابر با 25 هزار و 897 نفر در یک روز است و دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر به صورت کامل آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند.
تقی زاده عنوان کرد: برای رفاه شهروندان و مسافران تمهیدات لازم در نظر گرفته شده از جمله 13 کانکس و یک چادر نیروی انتظامی، 19 پایگاه امداد جاده ای هلال احمر، 31 مرکز فوریت های پزشکی، 10 بیمارستان و 24 درمانگاه دولتی آماده ارایه خدمات هستند.
وی اضافه کرد: 25 پایگاه امداد خودرو، 18 درمانگاه و پنج بیمارستان خصوصی، 18 داروخانه، 30 قاضی کشیک فعال، 6 شرکت و 45 نمایندگی بیمه، 58 جایگاه عرضه بنزین و 61 جایگاه سی. ان. جی. برای سفرهای نوروزی ساماندهی شدند.
معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: 16 کیوسک اطلاع رسانی، 28 مجتمع خدمات پذیرایی رفاهی بین راهی، 15 باب مسجد و 49 باب سرویس بهداشتی ثابت و سیار برای میزبانی مناسب از میهمانان نوروزی فعال هستند.
او افزود: با توجه به قرار گرفتن در فصل بهار و شرایط متغیر جوی، 9 باب راهدارخانه طی تعطیلات نورزی فعال خواهد بود.
تقی زاده همچنین بیان کرد: برای رقم زدن نوروزی به یادماندنی برای میهمانان 80 ساعت جشن و مسابقه فرهنگی برگزار می شود، 11 موزه طی تعطیلات دایر هستند و 34 سفره هفت سین در نقاط مختلف استان برپا می شود.
معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: برای اطلاع رسانی مناسب به میهمانان نوروزی و معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی استان و سایر موارد ضروری، 144 هزار اقلام تبلیغاتی بین مسافران توزیع می شود و 263 ناظر نیز با ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل همکاری می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار