تابناک: با آمار استاندار اصفهان، هتلها رتبه آخر و سوم را در بین یک صنف و یک ارگان دولتی دیگر به دست آورده اند.
کد خبر: ۲۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷ 08 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، موضوع اسکان مسافران نوروزی با روش های مختلف که امسال در اصفهان با ساماندهی بیشتری در مقایسه با سال های گذشته به اجرا گذاشته شد، گرچه این طرح توانست رضایت خاطر مسافران را فراهم کند و بار مسئولیت روی دوش مسئولان را سبکتر کند اما در عین حال انتقادات بسیاری را نیز از سوی برخی صنوف در پی داشت.

اسکان مسافران نوروزی اصفهان قرار بود امسال طبق تصمیم ستاد تسهیلات سفر استان در منازل استیجاری، مدارس، هتلها و مهمان پذیرها و در صورت پرشدن ظرفیت این سه امکان، در باغ فدک انجام گیرد.

اما به گفته نریمانی رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان، این روند نمی تواند به خوبی به صنعت گردشگری استان اصفهان کمک نماید.

وی که معتقد است جایگزین شدن خانه های مسافر به جای رونق دادن به صنعت هتلداری و توسعه آنها، ضربه سخت به این صنعت و صنف وارد می کند گفت: در روزهای عادی حدود ۳۰ درصد ظرفیت هتل ها پر است و با توجه به اینکه اصفهان شهر فصلی در حوزه گردشگری است و در ایام خاصی از سال آمار ورودی گردشگران به اصفهان زیاد می شود و تنها در این ایام است که یک هتل دار می تواند هزینه های که در طول سال انجام داده را برداشت کند به همین دلایل جایگزینی مدارس و خانه های مسافر ضربه سنگینی بر صنعت هتل داری در اصفهان زده است.

نریمانی افزود: لازم است که منافع سرمایه گذاران هتل ها را در نظر بگیریم که سبب توسعه گردشگری در این کلان شهر شود و از انجام کارهای شتاب زده و تصمیمات خلق الساعه که سبب بی انگیزگی هتل داران می شود، بپرهیزیم.

وی سهم هتلها و مهمان پذیرها در اسکان مسافران امسال اصفهان را در رتبه پنجم دانست و از این روند از جانب این صنف ابراز نگرانی و گلایه کرد چراکه به گفته نریمانی در همین ایام آموزش و پرورش که باید تنها به اسکان فرهنگیان اقدام می کرد حتی مسافران غیرفرهنگی را نیز اسکان داد.

استاندار اصفهان نیز عصر سه شنبه بعد از جلسه کمیته های 10 گانه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان، در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت اسکان در نوروز امسال گفت: 10 درصد از مسافران نوروزی در هتل ها، 38 درصد در خانه های استیجاری و 33درصد در مدارس و مراکز آموزش و پرورش و دانشگاهها اسکان داده شدند.

با این آمار استاندار اصفهان، هتلها رتبه آخر و سوم را در اسکان مسافران اصفهان به دست آورده اند. که البته این روند را نمی توان به طور صد درصدی ناشی از عمل نکردن آموزش و پرورش یا دیگر دستگاه ها و اصناف به تعهدات خود در قبال اسکان دانست و باید به مهم نیز اشاره داشت که کاهش هزینه های سفر همواره یکی از دغدغه های مسافران در سفر است و شاید همین امر سبب شده بود تا مسافران اصفهان گزینه های کم‌هزینه تر اسکان را به جای هتل انتخاب کنند.

با وجود این واقعیت، اگر روند هتل و مهمان پذیر سازی در اصفهان تسهیل گردد و تعداد آن در سال های آتی افزایش یابد قطعا بازار رقابتی صنعت هتلداری سبب خواهد شد تا خود به خود قیمت ها نیز در ایام پیک مسافرت ها شکسته شود و مسافران بیشتری در هتلها که امنیت بیشتری را نیز برای آنها فراهم می نماید، اسکان خواهند کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار