رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: روح اقتصاد مقاومتی روح تکیه بر توانمندی داخلی و عدم وابستگی به نظام‌های بیگانه است که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید کرده‌اند.
کد خبر: ۲۰۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 26 March 2016

عظیم دشتی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: آنچه که در اقتصاد مقاومتی به عنوان 10 مولفه یاد شده و اقدام عملی و راهبردی باید مورد توجه قرار گیرد روح جمعی در حرکت پیشرونده است تا بخش عظیمی از مشکلات، نارسایی‌ها و گرفتاری‌ها برطرف شود.

وی با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران در حرکت توفنده خود نیازی به وابستگی و یا توجه به نظام غرب و شرق ندارد افزود آنهایی که احساس می‌کردند با اجرای برجام این کشور گل و بلبل می‌شود سخت در اشتباه هستند چرا که تاکنون برجام دردی از مشکلات جامعه را درمان نکرده است.

وی بیان کرد : مقام معظم رهبری از حدود 23 سال قبل یعنی از سال 72 هرساله و همراه با پیام نوروزی شعار و نام مخصوصی را برای آن سال تعیین می کنند که هر یک از این نامگذاری‌ها به نوبه خود راهکار و نقشه راهی است برای عبور از مشکلات و رسیدن به قله پیشرفت و ترقی و خیز بلندی است برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز 1404توسعه کشور است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل افزود: اگر مروری به عناوین سال‌های اخیر داشته باشیم خواهیم دید که اکثر این عناوین و نامگذاری‌ها به طور مستقیم و یا غیرمستقیم با اقتصاد کشور در ارتباط است و معنی و مفهوم کلی این عناوین نشان‌دهنده عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران در توسعه اقتصادی کشور و رسیدن به قطب اول اقتصاد در منطقه است.

دشتی افزود: ما بهترین رهبر دنیا را داریم که دغدغه اصلی ایشان سربلندی و سرافرازی ملت ایران است و خود را وقف انقلاب اسلامی کرده است تا مردم در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی به جایگاه واقعی خود در دنیا برسند به همین جهت با تدبیر و حکمت منحصربه‌فرد خود سال‌ها را نامگذاری می‌کنند تا این نامگذاری‌ها و عناوین سال بهانه‌ای برای رسیدن به آن جایگاه واقعی و حقیقی باشد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: روح اقتصاد مقاومتی روح تکیه بر توانمندی داخلی و عدم وابستگی به نظام‌های بیگانه است که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید کرده‌اند.

وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد ما در مدیریت منابع مشکل داریم اگر این منابع فراوانی خدادادی به خوبی هرچه تمام‌تر مدیریت می‌شدند ما امروز دغدغه اقتصادی نداشتیم و تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی و صنعتی، بها ندادن به تولید داخلی و استقبال از ورود کالاهای خارجی نشان از مشکل مدیریت در این عرصه‌ها است.

دشتی تصریح کرد: ایران اسلامی که همواره در طی 37 سال عمر خود با هجمه‌های مختلف از سوی استکبار جهانی مواجه بوده است و دشمن سعی کرده تهدید و تحریم مانع از پیشرفت و توسعه ایران شود و در صحنه‌های متخلف تقابل با نظام اسلامی با شکست مواجه شده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل تصریح کرد: دشمن در سال‌های اخیر جبهه دیگری را هدفگذاری کرده است و آن جبهه عرصه اقتصادی است از این رو اتقصاد مقاومتی و حمایت از تولید و سرمایه ایرانی می‌تواند توطئه‌های اقتصادی علیه انقلاب اسلامی را خنثی و استقلال اقتصادی را که باعث افزایش انگیزه و شکوفایی استعدادها شده و نیروهای کارآمد، توان و نیرومند را پرورش می‌دهد را برای این مرز و بوم به ارمغان می‌آورد تا بتوانند نیازهای اساسی کشور برابر آورده کنند و ایران اسلامی را از دام هرگونه وابستگی برهانند.

دشتی افزود: پرهیز از نگاه شعاری به مفهوم اقتصاد مقاومتی تشویق تولیدکنندگان و صنعتگران به کیفیت‌بخشی تولیدات داخلی نهادینه‌سازی فرهنگ خرید محصولات ایرانی در میان مردم، توسعه تولیدات صادرات محور برای کسب جایگاه مناسب در بازارهای منطقه، حمایت همه‌جانبه از تولید داخلی، مشارکت مردم در اقتصاد کشور، پرهیز از اسراف و تبذیر و رونق‌بخشی به کشاورزی بخشی از مؤلفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که امنیت داخلی و روابط خارجی یکی از عوامل مؤثر بر عملکرد اقتصادی است و امنیت پایدار و کامل در سرزمین ایران اسلامی وجود دارد و بحثی در این رابطه نیست و روابط خارجی صلح‌آمیز و سازنده و توأم با اقتدار با کشورهای جهان یکی از مؤلفه‌های اصلی تامین امنیت ملی و کاهش ریسک و سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار