تا پایان ششمین روز فروردین 95 تعداد 96 هزار و614 نفر از جاذبه های تاریخی و فرهنگی آذربایجان شرقی بازدید کردند.
کد خبر: ۲۰۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰ 26 March 2016
به گزارش تابناک تبریز، فرزین حق پرست گفت: با توجه به حضور گسترده گردشگران داخلی و خارجی در اماکن تاریخی استان،  96 هزار و614 بازدید از 25 موزه و مکان تاریخی تحت نظارت میراث فرهنگی در آذربایجان شرقی از 27 اسفند 94 تا پایان ششمین روز فروردین 95 ثبت شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی افزود: کلیسای سنت استپانوس با بیش از 17 هزار و 561 نفر بازدید تا پایان روز ششم نوروز 95 مقام نخست استان را به خود اختصاص داده است.

وی تشریح کرد: موزه آذربایجان و رصدخانه مراغه نیز به طور مشترک بیشترین آمار بازدیدکننده را به خود اختصاص داده اند.

حق پرست، بازار تاریخی تبریز و عمارت شهرداری را جزء جذاب ترین و پر بازدیدترین اماکن گردشگری استان اعلام کرد و افزود: مجتمع لاله پارک تبریز نیز مورد استقبال گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به استقرار تیم های نظارتی در نقاط مختلف شهر و به خصوص اماکن گردشگری افزود: از آغاز فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر تا امروز یک هزار و 298 مورد نظارت از تأسیسات و مؤسسات گردشگری انجام شده است، که از این تعداد 418 بازدید از مراکز اقامتی، 471 بازدید از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی، 131 بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و 269 بازدید از مراکز اقامتی موقت  مانند کمپ‌ها، مهمانسراها و خانه‌های مسافر انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 74 مورد تذکر، 4 فقره اخطار کتبی و 20 مورد تشویق از سوی تیم های نظارتی صادر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :