در اعتراض به جاری نشدن زاینده رود؛
تابناک: از صبح امروز جمعی از کشاورزان اصفهان به ویژه کشاورزان شرق در اعتراض به عدم جاری شدن آب در بستر رودخانه در مقابل ساختمان فرمانداری اصفهان تجمع کردند.
کد خبر: ۲۰۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱ 29 March 2016
به گزارش تابناک اصفهان، از صبح امروز جمعی از کشاورزان اصفهان به ویژه کشاورزان شرق در اعتراض به عدم جاری شدن آب در بستر رودخانه در مقابل ساختمان فرمانداری اصفهان تجمع کردند.

تاکنون هیچ یک از مسئولان فرمانداری اصفهان برای پاسخ گویی به مطالبات کشاورزان در میان آنها نیامده اند.

به گفته اسفندیار امینی، مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان، پاییز سال ۹۳، ۴۲۶ میلیون متر مکعب آب پشت سد بوده، در زمستان سال ۹۳ و ۹۴، یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون متر مکعب بارندگی در ارتفاعات و کوهرنگ داشتیم که اگر تخلفی در بالا دست و سرشاخه‌های زاینده رود انجام نمی‌گرفت، باید یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب باید آب وارد سد می‌شد.

وی گفت: این در حالی است که یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب به اضافه ۴۲۶ میلیون متر مکعب نزدیک به دو میلیارد متر مکعب ذخیره آبی را شامل می شود.

امینی اعلام کرد: در سال آبی ۹۴ و ۹۵ تا این ساعت یک هزار میلیارد متر مکعب در کوهرنگ و ارتفاعات بارندگی داشتیم که با این حجم بارندگی ۲۵۰ میلیون متر مکعب در سال زراعی ۹۳ تا ۹۴ در محل سد آبشار، آب تحویل کشاورزان دادند.

وی اعلام کرد: در سد نکوآباد و بالا دست میزان آبی که به کشاورزان تحویل دادند کمتر از ۲۰۰ میلیون متر مکعب بوده است.

امینی گفت: با این آمار و ارقام اعلام شده باید دانست که چه بلایی بر سر این ذخایر آبی می آید.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :