مدیر تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: در نخستین هفته سال 95 بیش از یک‌هزار زائر غیرانی در مسجد مقدس جمکران حضور یافتند.
کد خبر: ۲۰۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 29 March 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام محمد نصیری با بیان اینکه زائرین غیر ایرانی حضور چشمگیری از ابتدای سال 95 تاکنون در مسجد مقدس جمکران داشتند، اظهار کرد: با توجه به اینکه مسجد مقدس جمکران یکی از مهم‌ترین اماکن عبادی شیعیان جهان و پایگاه منتظران حضرت ولی‌عصر (عج) محسوب می‌شود سالانه و به ویژه در ایام نوروز زائرین غیرایرانی زیادی در این مکان مقدس حضور پیدا می‌کنند و به عبادت می‌پردازند.

وی در خصوص میزان فعالیت واحد تکریم زائرین غیرایرانی مسجد مقدس جمکران در ایام نوروز ابراز کرد: در هفته ابتدایی سال 95 بیش از 25 کارشناس زباندان با مجموع بیش از 100 ساعت فعالیت به زائرین غیر ایرانی خدمت‌رسانی کردند.

مدیر تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه واحد تکریم زائرین غیرایرانی فعالیت‌های ویژه نوروزی خود را از روز بیست و هشتم اسفندماه آغاز کرده است، گفت: بیان تاریخچه و اعمال مسجد مقدس جمکران، پاسخگویی به مسائل شرعی، اعتقادی و مهدوی، ارائه بسته‌های فرهنگی، راهنمایی و معرفی فعالیت‌ها و غیره از جمله اقداماتی است که این واحد برای تکریم زائرین غیر ایرانی انجام می‌دهد.

نصیری تکریم زائرین غیر ایرانی مسجد مقدس جمکران را امری ضروری دانست و عنوان کرد: بسته‌های تبرکی، بروشورهایی پیرامون مهدویت و مسجد مقدس جمکران، کتاب، تسبیح، نمک و غیره به زائرین غیرایرانی اهداء می‌شود.

وی تصریح کرد: در هفته اول سال 95 بیش از یک‌هزار زائر غیر ایرانی از کشورهایی همچون آلمان، آمریکا، کانادا، هلند، آذربایجان، هند، لبنان، عراق، پاکستان، افغانستان و غیره در مسجد مقدس جمکران حضور یافتند که تعدادشان نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار